Frsky X20 en Archers Sr8, SR6 ch6 werkt niet meer

Ik heb de flaps op ch 6 en 7 op mijn SR8 zitten. Werkte prima. Maar nu ineens werkt ch6 niet meer. Ik zie wel uitslagen op de Output van mijn zender, maar de servo werkt niet. Servo is prima. Flaps op ch 7 en 5 ingesteld om te testen, werken beide servos goed.
Andere nieuwe ontvanger genomen (SR6), flaps op Ch5 en Ch6. Ook hier krijgt de servo op ch6 geen output. Zou dit dan aan de zender liggen? Ik heb geen idee hoe ik daar verder achter kan komen.
Gr. Ron

Ik heb de flaps op ch 6 en 7 op mijn SR8 zitten. Werkte prima. Maar nu ineens werkt ch6 niet meer. Ik zie wel uitslagen op de Output van mijn zender, maar de servo werkt niet. Servo is prima. Flaps op ch 7 en 5 ingesteld om te testen, werken beide servos goed.
Andere nieuwe ontvanger genomen (SR6), flaps op Ch5 en Ch6. Ook hier krijgt de servo op ch6 geen output. Zou dit dan aan de zender liggen? Ik heb geen idee hoe ik daar verder achter kan komen.
Gr. Ron
Probeer het eens met een heel nieuw model aan te maken? Dus ook de oude niet kopiëren!
Misschien zit er een bug in de software.

"Nu ineens" is altijd verdacht. Kun je bedenken of er iets verandert is aan de setup of software in de tussentijd? Als 2 receivers dit doen is het onwaarschijnlijk dat je een defecte receiver hebt.

Kabelbreuk in een verlengkabel? Rotte stekker op kanaal 6?

Klopt, "ineens" is verdacht. Het model had ik 2 maanden geleden goed afgesteld. Nog niet mee gevolgen. Gisteren het model er weer eens bij gepakt. Na aanzetten zender en ontvanger zag ik dat de flapstanden niet meer goed waren. De servo op ch6 had helemaal een rare uitslag. Ontvanger uitgebouwd en op werkbank met aparte voeding/bec en nieuwe servo aangesloten. Ch6 gaf op de display van de X20 wel goede output, maar servo bleef dood. Zelfde servo op andere ch werkt wel. Vervolgens nieuwe ontvanger gepakt, zelfde probleem. Ook geheel nieuw model aangemaakt (geen clone dus), maar probleem bleef.
Ik ga nu de zender upgraden naar de laatste versie, misschien biedt dat soulaas

Heb je ook een ch12 in gesteld ? Deze heeft dat ik 2 functies level vliegen en zelf check mode. Heb zelf een keer gehad dat de uit slagen totaal niet klopte kwa max uitslag. Door de zelf check te activeren door middel van een 3 standen schakelaar een aantal keer snel op en neer te bewegen kom je in de zelf check mode. Dan kan je ontvanger opnieuw in leren wat de max uit slagen zijn van de knuppels/ schakelaars.
Zelf heb ik de s8r oud type ontvanger daar werkt het op bovenstaande manier. Het zal waarschijnlijk ook beschreven staan in de handleiding van de ontvanger.

Hey Rob, ja, dat klopt ik heb ch12 voor de stab ook ingesteld. Dat had ik ook voor beide ontvangers gedaan. Maar ik ga het toch proberen met de zelfcheck. Dank voor de tip!

Ja de zelfcheck werkt goed. Voor Ch 6 en ook 5 heb ik nav filmpje van dr. D, in de SXR config AUX1 en 2 aangezet. Toen werkte deze kanalen weer.
Blijft vreemd, omdat het eerst ook werkte, zonder dat ik naar die aux settings had gekeken.
Verder kreeg ik de gain maar niet goed aan de praat. Na vele pogingen wel een zeer kleine werking gezien. Vliegend met auto leven aan reageerde de kist zeer heftig op stuuruitslagen. Kist vervolgens gecrashed. Ben nog niet erg senang met die stabilizers. Voorlopig maar zonder die fratsen vliegen. Zo ging het vroeger ook goed haha

Back