frsky DF en d8r ontvanger probleem.

Hallo.
Ik heb sins kort een futaba 3pk Stuur wiel zender met daar in de frsky df module er in.
Gekocht voor 150 euro.
Ik dacht mooi eindelijk rijden zonder problemen.

Nu het probleem dat hij na 20 meter ongeveer gaat piepen en de failsafe er op gooit.

Er komen 2 antennes uit de ontvanger en een daar van is kort afgeknipt.
Ongeveer 2cm vanaf de ontvanger.

Iemand vertelde me iets over de range check.
Het was me alleen niet helemaal duidelijk.

Misschien een andere ontvanger kopen?
Of is er misschien een andere oplossing

Het betreft dit setje
FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX

Wie kan mij helpen?
Groetjes ymro

Die ene antenne doet dus niets meer. Ziet de andere antenne er net zo uit als op de afbeelding? De laatste 31 mm is namelijk de antenne, de rest is coax kabel.

Ik doe dit normaal nooit, maar geef me in een PB je adres, dan kom ik wel even langs met mijn FrSky set, dan weten we in no time waar de fout zit.
Ik heb namelijk wel een idee. ...

Het is waarschijnlijk geen probleem dat 1 van je antennes stuk is, maar kost ook bijna niks om te vervangen. dus is het proberen waard om deze te vervangen. je kan ook nog proberen de 2 antennes te wisselen.
Daarnaast zitten er 2 DIP switches op de achterkant. zorg dat deze beide op OFF staan, als dit niet werk kun je nog proberen switch 2 op ON te zetten.
(source: manual van frsky-rc.com)
heb ook al eens ergens gezien dat bij iemand de afscherming van de coax naar de antenneconnector in de tx module was afgebroken, zelfde probleem alleen verloor hij zijn vliegtuigje in de jungle:P dit zou je ook nog kunnen controleren.

en anders ingaan op bovenstaand aanbod:P

ik had ook begrepen dat het lampje in de ontvanger verschillende kleuren kon hebben.
die van mij is rood

Okee super.
Nou ik ga zo proberen.

Op de modulle ziten 2 switches
Maar ook een klein wit vierkant knopje.
Waar voor is deze?

Ik kan me servos goed bewegen.
Binden is
Ontvanger aan
Knopje op ontvanger indrukken en accu aan sluiten toch?
Dat heb ik gedaan.

Ik bedoel het vierkante witte knopje op de zend modulle

Ik kan me servos goed bewegen.
Binden is
Ontvanger aan
Knopje op ontvanger indrukken en accu aan sluiten toch?
Dat heb ik gedaan.

Ik bedoel het vierkante witte knopje op de zend modulle
Binden is:
Klein vierkant wit knopje ingedrukt houden, zender aanzetten en knopje onmiddellijk terug loslaten, dan knopje op ontvanger indrukken en tegelijk de ontvanger van stroom voorzien. 2 seconden wachten tot lampje knippert, dan batterij van ontvanger halen, zender uitzetten. Zender terug opzetten, batterij aan ontvanger.... et voila! Een mooi gebonden ontvanger-zender setje.

Geen probleem, maar voor een paar Euro meer heb je een tweeweg ontvanger die in ieder geval de kwaliteit van de verbinding terugmeldt.
Dat is de D4R-II.
Die zou ik in dit geval nemen, sterker, zo een komt er in mijn volgende model.

Voor wat betreft het probleem: De coax in de TX antenne was kapot en waarschijnlijk is daardoor ook de eindversterker gesneuveld. Het mini coaxconnectortje op de print zat nog goed dus daar zat het niet.
We kregen er, ook met een van mijn goede antennes, in de range check mode maar een meter of 8 uit en dat is echt te weinig.
Bovendien liep deze combinatie nog op het oude protocol en kon ik dus ook mijn set (die heeft de laatste software upgrades) niet in de test betrekken. Maar het was duidelijk.

Laatst bewerkt:
Nou ja, die jongen woont maar een wijk verderop en ik hoefde pas later die middag en 's avonds te werken.
Bovendien grijp ik steeds mis bij m'n nieuwste bouwproject (op, uitgehard of de verkeerde maat), kortom ik kan daar ook van tijd tot tijd niet mee vooruit. :mad:
Dus heb je wel even een uurtje en help je zo iemand dus gewoon even...

En tevreden is hij pas (als het goed is) als het nieuwe setje 100% goed werkt.
Maar ik heb gezegd dat 'ie altijd bij me kan aankloppen voor advies en hulp, dus het komt wel goed.

Ik ben al erg geholpen door hulp.
Volgende week komt hopelijk me nieuwe set binnen.
Bedankt nogmaals

Back