Free flying event @ Mediamatic

Beste multicopter enthousiastelingen,

Bij Mediamatic in Amsterdam is het binnenkort mogelijk om op bepaalde dagen vrij rond te vliegen met je UAV/UAS/Drone/quadcopter/multicopter (niet toegankelijk voor voertuigen met brandstof).
De entree is gratis als je je eigen voertuig meeneemt.

Verder zijn we nog een programma aan het ontwikkelen rondom deze drones (zoals ik ze voor het gemak maar even allemaal aanduid).
En wij willen graag weten wat jullie als gebruikers graag zouden zien? Wellicht een plek om kennis uit te wisselen of een vlieg wedstrijd? Ideeen zijn van harte welkom. Zodra we meer informatie hebben over de vlieguren en de eisen zal ik het hier posten.

Meer informatie over het project staat hier: Mediamatic.net - Drone Camping

Gr,

Tibor

Wat leuk zeg Tibor.
Met droog en goed vliegweer zou me dat wel wat lijken om langs te komen.
Heb ik slechts 1 prangende vraag:

Doorgaans vlieg ik op ruime vlieglocaties bij de boer.
Op dit soort locaties kan ik helemaal zo ver en hoog vliegen als ik zelf wens.
Op die locatie in Amsterdam is het dan ook mogelijk om erg hoog en ver te vliegen?
En met erg hoog en ver bedoel ik geen kilometers ver weg, maar wel honderden meters omhoog en van me vandaan.
Is dat toegestaan en mogelijk daar?
Vr Gr Erwin

Tibor, is er op die locatie te vliegen zonder de regeling modelvliegen te verbreken?

150 meter van omliggende bebouwing af en niet in aanvliegroutes enzo?

Het vliegen is indoor toch als ik het goed lees? Lijkt me een leuke toevoeging aan het programma voor de Benelux races als dat mogelijk zou zijn. Weer eens wat nieuws. Wel waarschijnlijk handig om meerdere frames mee te nemen i.v.m. de betonnen vloer ;)

Oohhhhhhhhh indoor!!
Dan ga ik beleefd passen.
Ga zomers toch echt niet indoor vliegen met dit weerstype.
Neen, indoor is voor de wintermaanden.
Zomers is JUIST de mogelijkheid om zoveel en zo vaak mogelijk buiten te spelen.(mede vanwege het heerlijke weer en ruimte om te vliegen)
Wintertijd = indoortijd.
Vr Gr E

Ja, had wellicht iets meer moeten uitleggen, maar het vliegen is inderdaad indoor. We hebben een grote loods waar ook onze exposities zijn. Deze is 71 x 14 m en 9 m hoog. Doordat we een hout en plastic dak hebben werkt GPS gewoon op deze locatie.
We zijn nu nog aan het kijken naar vaste vlieguren, zodra deze bekend zijn zal ik ze hier plaatsen.
Mochten jullie nog suggesties/vragen/ideeën hebben, dan hoor ik dat graag.

Hoe zit het met toeschouwers, die lopen niet gewoon door die loods op dat moment? Ook zie ik allerhand objecten op de foto's, zijn jullie niet bang dat die geraakt worden door de drones?

Loods lijkt misschien groot, maar je bent binnen een paar seconden aan de andere kant met de meeste drones, waar men hier mee vliegt.

Kan wel leuk worden.

Als die kunstwerken met die gaten er staan heb je wel een mooie racebaan :-)

Edit : Owh die staan er ook :Learn to fly at Drone Camping! All summer long drones, copters and blimps will buzz around our local air space. Watch how they fly over huge inflatable sculptures and skim along the border of a post-apocalyptic world. With a drone playground, workshops, discussions and exhibition with the works of Jimmy Cauty, Sarah van Sonsbeeck and Rob Sweere.

Toch beetje krap zo te zien die hal...leuk voor een ladybird misschien.

Het idee is inderdaad erg leuk. Ik heb alleen twee opmerkingen (waarvan er één al gemaakt is): De zomertijd is buitenspeeltijd, en ik ben misschien een zeur, maar hou alsjeblieft op met ze drones te noemen. Het feit dat de meeste mensen daar bekend mee zijn wil niet zeggen dat wij die negatieve bijsmaak maar op de koop toe moeten nemen.
Waarom zouden we zelf de media helpen om het angstzaaien voort te zetten?

Deze tekst bijvoorbeeld lijkt mij contraproductief voor de hobby:
Why Drone Camping?

Unmanned Aircraft Systems (UAS) or Unmanned Aerial Vehicles (UAV) are becoming very common in many areas. They are revolutionizing the areal photography practice and enabling DIY mapping projects, but are also invading privacy and are used in deadly strikes.

@Atchoo
We zullen vaste vlieguren doen op bepaalde dagen, waar de normale bezoeker dan niet binnenkomt of alleen op eigen risico. Wel zullen we dan hardhats uitdelen voor bezoekers.
De loods heeft een omvang van 994 vierkante meter. Heb je zelf een idee hoe we dit leuker/beter kunnen gebruiken voor de multicopters? Wellicht obstakelkoersen oid?

@Jeez
Ja, ik snap dat het buiten misschien leuker is, maar mocht het regenen of stormen dan hebben we binnen de hal nog steeds ideale weersomstandigheden. Daarnaast hebben we ook een bar en buiten een urban beach, dus ook naast het vliegen zijn er genoeg manieren om je te vermaken!
Wat betreft het gebruik van het woord drones: dit doen we inderdaad omdat deze het meest bekend is bij het grote publiek en we naast het vrij vliegen ook daadwerkelijk een programma hebben wat ook over drones gaat.
Dit project moet de positieve kanten van drones (of UAV's ;)) laten zien, maar het is belangrijk om ook de negatieve kanten toe te lichten.

Zo lang je meer bekendheid en begrip bij het publiek probeert te bewerkstelligen vind ik het wel okee. Al ben ik zelf faliekant tegen het woord vanwege de context met het leger. Het is wel een goed initiatief, dat moet ik toegeven.
Als het slecht weer is en ik heb het geld voor de reis dan wil ik wel graag een keer komen.
Misschien met een paar jongens uit mijn omgeving samen reizen ofzo.
We kunnen hier wel een keer een flinke meeting opzetten.

Obstakelparcoursen zijn de bomb. En een mini Red Bull Air Race lijkt me erg gaaf om een keer aan mee te doen :)

Eindelijk eens wat in Amsterdam betreft een hobby. Top ik ben sowieso aanwezig. Alleen ben ik niet goed in acrobatisch vliegen als sommige formule 1 piloten hier op het forum.

Ik vind het echt een super initiatief....! Misschien dat jullie de mogelijkheid ook gelijk kunnen benutten om wat positieve nieuwsberichten te generen en het publiek duidelijk te maken dat een "drone" iets heel anders is dan een "multicopter". Zou onze hobby ook veel goeds kunnen brengen!

Nodig de jongens van de multirotor races Benelux uit voor een wedstrijd/demonstratie.
Ik denk dat dat wel een goeie matchup is.
Publiek achter een net en de veiligheid is ook gewaarborgd .

Ik ga in elk geval proberen een keer te komen. Ik wil graag helpen een positief geluid te laten horen over onze hobby :-)

Wie kent nog het RC Mega Spektakel dat destijds bij het autodrome in Rosmalen werd gehouden?
Een MBF multirotor mega spektakel lijkt me erg interessant

We zijn momenteel bezig met het bedenken van wat handige vlieguren zijn voor de bestuurders van drones, UAVs, etc.
Zelf zit ik te denken aan donderdagmiddag/avond.
Wat vinden jullie zelf handige tijden? Wanneer vliegen jullie gewoonlijk?

Gr, Tibor

Doorgaans worden de Multicopter vliegmeetings in het weekend gehouden.
Dat omdat de meesten werkend of schoolgaand zijn.
Zou de zaterdag een optie/mogelijkheid zijn?

Daar sluit ik me bij aan. Een avond is op zich niet zo erg, maar doordeweeks is voor de meesten best lastig. Er zitten nogal wat mensen op enige afstand van je locatie.

Ik ga zeker kijken of ik een middag er heen kan :)
Ik vlieg meestal in de avond of weekeinde i.v.m. werk.

Hoe zit het met parkeren bij de hal? OV en drone in koffer = hells no :)

Back