fpv immersion RC 600mW bereik slecht!? foute installatie?!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door MetSjoerd, 25 jul 2014.

1. MetSjoerd

MetSjoerd

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Beste allen,

Er zullen vast een aantal topics zijn waar deze discussie eerder is gevoerd maar ondanks dat is iedere situatie specifiek en kaart ik het dus even aan, excuus!

Probleem: bereik is bar slecht, na circa 50m gaat monitor al storen.

Set up:
    DJI Phantom 2 (v1)
    Zenmuse h3-3d
    Immersion RC 600mw
    Flysight Black Pearl

Frequentie al aangepast: nu ch4 5800m
    Bijgaand foto's van de opbouw

Wat doe ik verkeerd?
    Zat zelf te denken aan plaats transmitter maar dat mag niet dit groot verschil geven.

Iemand tevens de beste frequentie voor de setup?

Alvast allen hartelijk dank.

Groeten Sjoerd

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Heb je de Phantom (en dus ook je vtx) aan gehad zonder antenne? Zoja dan kan de eindtrap eruit liggen.

Verder moet je de antennes van zowel je zender als de ontvangen gelijk hebben staan. Dus beide horizontaal of verticaal. 1 horizontaal en de ander verticaal levert problemen op doordat de polarisatie dan niet meer klopt. Beter is om een circulair gepolariseerde antenne op zowel zender als ontvanger te gebruiken.

3. MetSjoerd

MetSjoerd

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Dank voor je antwoord.

Ik heb niks aangehad zonder antenne, hier was namelijk al voor gewaarschuwd m.b.t. gevoeligheid. Btw voor mijn informatie, is zo'n eindtrap te herstellen mocht het ooit voorkomen?

Andere antennes is natuurlijk gewenst maar mag toch aannemen dat de originele minstens een paar honderd meter halen?l? Ik ga toch nog eens proberen alle frequenties af te lopen of dit helpt.

Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag!
    Alvast bedankt.

4. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Burp, klopt doorgaans wel, maar de IMRC hebben er een beveiliging in zitten die dit moet voorkomen. Maakt het een beetje idiot-proof ;)

Als je 'm wel roostert (in dat geval is het de power amplifier die kapot is), dan is dat niet te repareren.

Verder geeft domweg veel vermogen gebruiken geen garantie op goede performance. Er zijn veel meer factoren belangrijk. Zoals bijvoorbeeld noise floor.

Waarschijnlijk zit er gewoon veel storing op de 5.8 band die je daar gebruikt in het gebied waar je vliegt. Vlieg je bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom, dan is de kans groot dat de hoeveelheid wifi daar je signaal met 100 meter al lang om zeep heeft geholpen.

Verder is antenne positie alles. Die antenne moet vrij zijn van alle obstructies, zeker omdat je 5.8 gebruikt. Dat wil nergens doorheen. Als er iets tussen de zendantenne en de ontvangstantenne zit dan is het snel afgelopen ja...

Mijn suggestie? Ga ergens anders vliegen. Kans is groot dat je probleem dan verholpen is.

5. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Sjoerd,de standaard antennes zijn niks waard , zet er cloverleafs op en het zal veel beter zijn...

6. Gerrit Hiddink

Gerrit Hiddink

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Heb je 'm op de goede band staan? Zo te zien kan hij alle 4 de banden aan. Als je niet de goede band hebt, dan staat de ontvanger net naast het videokanaal en valt al snel de ontvangst weg.

7. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    uhm je moet die standaard attene eraf halen en eentje bij dennisk laten maken :)

8. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Onzin mensen. Het is waar dat CP antenne's zeker voor 5.8 erg veel helpen, maar meer dan 50m moet echt wel haalbaar zijn op de stock antenne's. Toen ik begon vloog ik met 250mw op stock LP antenne's en de enige reden dat ik niet verder kwam dan 200 meter was omdat ik een spektrum zender gebruikte...

CP antenne's helpen, maar 50m is echt wel haalbaar zonder. Zeker op 600mw.

9. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Heb je de ontvanger (monitor) al geprobeerd zonder hem zo dicht op de 2,4 ghz besturing te zetten?
    Bij mijn oude boscam ontvanger is de range zeer slecht als ik te dicht met mijn 2,4 zender in de buurt van de 5,8ghz ontvanger antenne kom.

En weet je zeker dat je op de goede band zit (airwave)?

Wat Reliku zegt is waar, zelfs 500 meter moet geen probleem zijn met de standaard antennes.

10. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ditch die antennes voor een set van dennis of de originele fatshark antennes en je vliegt 2km weg.

11. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Hi

Kijk je ant na op male female sma

Heb heb immersion vtx
    En hong kong ontvanger in je monitor
    Lopen die frequenties gelijk??

12. Pino999

Pino999

Lid geworden:
    17 nov 2007
    Probeer eens een losse ontvanger inplaats van de Diversity Receiver van het scherm

13. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    De ontvanger van dat scherm is prima. Ik gebruik deze ook.

14. neutje

neutje

Lid geworden:
    28 jun 2011
    Ja maar je heb 3 verschillende versies van de blackpearl, en 1 daar van heeft een heel slecht bereik.

15. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ik heb bij mn Phantom het zelfde probleem gehad. Mn cloverleaf antenne van de VTX was toen kapot. Ik zou gewoon cloverleafs kopen en kijken of het probleem is opgelost.

16. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Haal de camera er eens onderuit zet je Vtx antenne verticaal en probeer het dan nog eens.

Redenen al verteld maar test het maar eens.

Ze kunnen beter die pootjes net wat hoger maken zodat je antenne wat vrijer staat. Nu komt bijna altijd de camera er tussen of je moet op je antenne willen landen (als deze langer is)

Idd 50M is gewoon te slecht voor welke antenne dan ook.

Deel Deze Pagina