Foto/bouw verslag H.M.S Fantasie ?

Al een poos heb ik Victory van deagostini liggen. Ooit gekregen met het verzoek om er iets moois van te maken. Er missen op het eind een aantal delen, maar de eerste 75 heb ik zeker compleet.

Door het kijken naar een filmpje op you-tube van een bouwverslag van de Santa- ana kwam ik er achter dat het schip kwa spanten en bouw erg veel op die van de Victory van deagostini lijkt.

Inmiddels heb ik aardig wat materiaal liggen waar ik mee uit de voeten kan. En wil nu een 17e eeuws schip gaan bouwen wat iets lijkt op deze schepen maar toch uniek is. Een andere spiegel en kleur b.v en ga hierin ook verlichting aanbrengen.

Eigelijk ligt alles nog open en zal het begin van de bouw niet zo veel anders zijn dan die van de Victory. Ik moet tenslotte wel een goede basis hebben. Maar tips en ideeën evenals een nieuwe naam voor het schip zijn meer dan welkom.
IMG_2069.JPG

HMS Prince
Bij Cornwall is het beslagset te verkrijgen (Amati) de bouwtekening heb ik volgens mij.
Ook kun je je kwaliteiten testen om zelf de figuren te snijden uit perenhout.

b0022407fbdbbc7033232f6505c2cac9.jpg gIMG_6859.jpg
Dit schip heeft zo'n mooie spiegel.

Nou Sjors zet hem op, ik zit er weer helemaal klaar voor en ik heb er wel best veel vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen ;):thumbsup::)

Dat zijn mooie lampjes , vooral die rechter lantaarn is prachtig ! Aan een 6 volt adapter zat ik ook te denken. Aankomende week ga ik in Elst bij een modelbouw winkel neuzen. En anders bestel ik het op internet.

Ik ben rustig aan het verder bouwen en heb besloten dat het geen fantasie schip gaat worden maar toch gewoon de Victory. De delen die ik niet dacht te hebben. Had ik na het uitzoeken van al mijn hobby dozen toch. Ik ben aan het op ruimen geslagen en heb al een groot deel van de dozen(vooral plastic vliegtuigen en veel rc benzine spul) verkocht.
Ik moest gewoon keuzes maken en kom nu al tijd te kort. Verder beleef ik toch de meeste ontspanning en plezier in deze hobby en door dat ik de Victory nu dus toch compleet blijk te hebben ben ik nu ook gestart met de bouw van de dwars doorsnede. Hiervan post ik in dit foto verslag af en toe een foto.
IMG_2117.JPG
IMG_2120.JPG
IMG_2123.JPG
IMG_2148.JPG
IMG_2149.JPG

Back