FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze?
Nanchang26%20(Medium).jpg
 
Moet ik er nou rekening mee gaan houden dat het antwoord er misschien wel onder staat??
 
Moet ik er nou rekening mee gaan houden dat het antwoord er misschien wel onder staat??

Neee!!!!!!!!!! :)
Enkel een kleine aanwijzing, omdat het m.i. toch leuker is als een toestel binnen redelijke tijd te benoemen is.
Het is makkelijk een toestel op te geven dat bijna niet terug te vinden is.
 
Yak-18/Nanchang CJ-5/6

Die foto van de Hind was te mooi om jullie te onthouden ;)
 
Zijn jullie erg geschrokken van de muziek?

Hier is in ieder geval de volgende opgave :twisted: :
27dv2.jpg
 
dirk57 zei:
bdoets zei:
Bands en songs die iets met vliegen te maken hebben...

Bart
Ik ben vóór. Kan in een apart draadje maar ook parallel in dit draadje.
Apart draadje, dit draadje of helemaal niet?
Als er genoeg animo is heb ik wel een goeie opening 8)
Dirk

bart, dirk

uitstekend voorstel
maak maar een draadje in het non modelbouwcafe
ik zie ernaar uit


maar ......eerst een test.... :roll: :roll:
zie dit draadje :!: :!: :!:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44045&start=195

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

groeten
steffe
 
Bij de foto staat CJ-6..... :roll:

Op airliners.net staat dit toestel ook zonder toevoeging "A"
Ook de CJ-6 A staat hier, het verschil kan ik niet zien.

Verder met Bruno dus..

27dv2.jpg
 
Niet kibbelen... De volgende is een:
Short SC.1

Work began in 1954 to design a test aircraft that could demonstrate the utility of the recently developed Rolls-Royce RB.108 lift engine, producing 2,130 lb thrust each (a thrust to weight of 8:1). The Short Brothers SC.1 was powered by four RB.108 lift engines vertically mounted on gimbals in the center fuselage and one RB.108 cruise engine in the rear for forward flight. Ground carts were used to spin the lift engines up to speed for take-off; for landing, cruise engine bleed air was used. The SC.1 was designed to study hover, transition and low-speed flight, and had a fixed landing gear. Gross weight was 7,700 lb, with a total vertical thrust 8,600 lb. Overall length was 30 ft; the wingspan was 23.5 ft. Bleeds from the four lift engines powered nose, tail and wing tip reaction jets for control at low speeds. First CTOL flight was made on 2 April 1957, first tethered vertical flight was on 26 May 1958, first free vertical flight was on 25 October 1958; first transition was on 6 April 1960. The SC.1 experienced the typical suck-down and hot-gas ingestion problems discovered during V/STOL development programs. It appeared at the Farnborough air show in 1960 and Paris air show in 1961 (for the latter it flew the English Channel both ways). Maximum speed was only about 250 mph due to the low thrust of the single cruise engine. Pilot workload was very high during landing, just when pilot attention was most important. The lift engines had to be started as late as possible, due to the high combined fuel consumption of the five engines. The ignition procedure was very labor intensive, as was transition from wing-borne to jet-borne flight. The second test aircraft crashed on 2 October 1963 due to a controls malfunction, killing the pilot. It was rebuilt and the two aircraft continued to fly until 1967.
 
frodo zei:
Bij de foto staat CJ-6..... :roll:

Op airliners.net staat dit toestel ook zonder toevoeging "A"
Ook de CJ-6 A staat hier, het verschil kan ik niet zien.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook... het verschil tussen de CJ-6 en de CJ-6A is getuige dat citaat een andere motor, en dat kan je natuurlijk slecht zien aan de buitenkant...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top