FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Douglas A-3 Skywarrior

KCJ32_Douglas_KA-3B_Skywarrior_PeterBLewis.jpg
.

The A3D Skywarrior originated from a U.S. Navy requirement in 1947 for an attack bomber with strategic (read it nuclear) strike capability. The prototype first flew in 1953 and production deliver in 1956.
An inter-service agreement in 1962 redesignated the Skywarrior as the A-3. The A-3 was little used as a strike aircraft but performed many secondary roles such as reconnaissance, electronic warfare and in-flight tanker.


Hier de nieuwe.

sanka6sd5.jpg
 
Een STOL CH701 ultralight dienstig als sproeivliegtuig.

First introduced in 1986, the STOL CH 701 aircraft was developed as an "off-airport" short take-off and landing kit aircraft to fulfill the demanding requirements of both sport pilots and first-time builders.
With the STOL CH 701, designer Chris Heintz combined the features and advantages of a "real" airplane with the short-field capabilities of an "ultralight" aircraft. The aircraft features fixed leading-edge slats for high lift, full-span flaperons (both ailerons and flaps), an all-flying rudder, and durable all-metal construction.

liz7.jpg


Correct?

Stevo
 
Corrien zei:
Tja, en muziekgroepen en muziekjes, die wat met vliegtuigen te maken hebben? Ik weet het niet, hoor. Er zijn er hier natuurlijk wel heel wat, die niet serieus en on-topic kunnen blijven, maar ik ben bang dat dirk57 en ik de enigen zijn, die daar een klein beetje liefhebberij in hebben.
Nee hoor, ik ben soms ook zo'n :offtopic: piraat. Bovendien had ik een beurt overgeslagen, dus mag ik nu vast wel even snel tussendoor... :wink:
En muziek? Kun bij mij ook mee terecht. Ik speelde al unplugged voordat het zo genoemd werd.... :D
Van eigen hand: http://home.hccnet.nl/e.beurskens/Skyland/sound/Bluegrass Baby.mp3 'Bluegrass baby in the square eights' (uit 1988) van de CD 'Below Sea Level'. Er is zelfs bladmuziek van (als je handgeschreven tablature zo mag noemen :rolling: ) http://home.hccnet.nl/b.van.hoek/Plaatjes/Bluegrass Baby kl.gif
Maar het verstemmen van je instrument tijdens het spelen blijft een leuke gimmick.... 8)
Op zich niet wereldschokkend, precisie liet 18 jaar geleden nog wel flink - nee, zeg maar : ont zet tend- te wensen over, goddank speel (en vlieg :lol: ) ik nu -2 bands later- een stuk beter..... http://home.hccnet.nl/e.beurskens/Skyland/heartstrings.htm

Square eights? :schrik: Yes > http://www.lijnbesturing.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=60 even doorscrollen tot het F2B programma, zie dan figuur 10.
Bluegrass Baby? Absoluut, dit was 'r :bye: V
Bluegrass%20baby%20'85.jpg


Misschien wel weer eens tijd voor wat nieuws in die richting... :roll: 'Brushless in the bushes', 'Fail-save and nothing left to lose', 'Backfire, blue finger blues', om maar eens wat mogelijke titels te noemen.....

OK, back :ontopic:
 
hoi stevo

waar blijft jouw plaatje???? :celebrate:

misschien een plaatje in relatie met een stripverhaal????
dat wordt pas zoekwerk !!!!!


steffe
 
Steffe,

Zit voorlopig op het werk en kan geen plaatjes Uploaden van hieruit enkel plaatjes van de officiële websites maar dat zou te gemakkelijk zijn hé:?

Als iemand zin heeft sla ik graag een beurt over :roll:

Stevo
 
Okee dan, echt eentje voor de oudeheren onder ons, die hebben 'm nog zien vliegen:

2tr2.jpg
 
The Gloster Meteor was the first operational British jet fighter, and the only Allied jet fighter to see combat in World War II. The Meteor served in the postwar period with many different air services and in many different roles.
 
Ik neem aan dat mijn antwoord wordt goedgekeurd... beetje de vaart erin houden...

3sl3.jpg
 
DeHaviland Venom

With the Cold War entering its formative phase, there was a need for a new fighter-bomber that was faster and more agile, and therefore harder to destroy, than the deHavilland Vampire then in service. The deHavilland DH 112 Venom fighter-bomber was the solution. It was first flown on September 2, 1949, and entered service three years later in August of 1952 as the Venom FB.Mk I.

Designed to take advantage of the new powerful deHavilland Ghost 103 turbojet engine, the DH 112 was faster and more maneuverable than its predecessor, the DH 100 Vampire. While the Venom and Vampire looked very similar, the Venom had a thinner wing with a straight trailing edge and provision for jettisonable wingtip fuel tanks. During production, the DH 112 was further upgraded with an even more powerful Ghost 105 turbojet engine.

The DH 112 equipped 19 squadrons of the Royal Air Force, serving in Germany, India and the Far East. It was also used to equip No. 14 Squadron of the Royal New Zealand Air Force. Switzerland became the most prolific user of the DH 112. Securing a license to manufacture the Venom, the Swiss retooled their Vampire production lines and built 150 DH 112 Venoms in 1953. A further 100 DH 112s were completed by 1957. Switzerland used the DH 112 until the mid-1980s, when it was replaced by the F-5. The Swiss DH 112s operated from airfields high in the Alps, where their agility was invaluable in ensuring safe flights into and out of mountain valleys. deHavilland also produced a two-seat night fighter version of the DH 112 (NF.Mk 2) to replace the night fighting NF.Mk 10 Vampire. This night-fighting Venom served with the RAF from 1953 until 1957, and was also used by Iraq, Venezuela and Sweden.

Another major variant of the DH 112 was the FW.Mk 20 and FW.Mk 21 Sea Venom. This was a navalized, all-weather version of the DH 112 produced for Britain’s Fleet Air Arm. The Sea Venom also served with the Royal Australian Navy. It had a strengthened undercarriage, an arrester hook for landing on aircraft carriers, and folding wings. The Fleet Air Arm ordered 217 Sea Venoms. A French license-built version was called the Aquilon ("Sea Eagle").

Today, at least 20 Venoms and a single Sea Venom are still flying as warbirds throughout the United States, United Kingdom, Switzerland
 
Leuk, beetje up-tempo !!!
Alhoewel het wel erg makkelijk is als de naam van het toestel op het toestel is aangebracht en gewoon te lezen is.... :o


Nanchang
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top