FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Esprit VF-II SC
The Esprit VF-II SC is the supercharged version of the VF-II. It is equipped with a LOM Praha M-332 AK engine and a MTV 175-7 3 blade propeller. With this engine, the perfomance of the VF-II SC is amazing. A max ho speed of 210 kts and a climb rate of 2700 ft per minute speaks for itself.

Because of the the slimmer and longer cowling, the Esprit VF-II SC looks even more aggressiv than in the version with the RR O-200 engine.

Maar eerlijk is eerlijk... Bruno is aan zet ;)
 
1ck1.jpg



Wil degene die een muziek thread begint, mijn post op pg. 38 van deze thread ook even daar naartoe meenemen?
 
OEPS !!! :oops: :oops:
Pjotrrr heeft het goed !!!
De website waar ik het toestel gevonden heb gaf een link naar Pontiac aan welke niets met het toestel te maken had... :oops:
Dus Pjotrrr, ga je gang !

Voor vandaag trek ik mij diep in mijn schulp terug.
Schande.
:oops:
 
Ik vind in Google geen ene Pontiac RV6-A.
Van's Aircraft RV6-A des te meer!
Die ene man heeft wel ontzettend zijn best gedaan om 'm te verkopen op Ebay!
 
Aviation Traders ATL-98 Carvair was a Douglas DC-4 converted by Aviation Traders (Engineering) Limited and designed to carry 25 passengers and 5 front-loaded cars. The nose was replaced with one 8 feet 8 inches longer, the cockpit being raised to allow a sideways opening nose door. More powerful brakes and an enlarged tail, often thought to be a Douglas DC-7 unit, but actually a completely new design was added. The engines were four Pratt & Whitney R-2000 Twin Wasp radial engines. The prototype conversion first flew on 21 Jun 1961. Twenty one Carvairs were produced
 
Omdat het zo'n mooi plaatje is...

pag8.jpg


Neem tenminste aan dat Bruno te bed is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top