FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juka... Is dat genoeg aanduiding?

4.jpg

(was trouwens wel érg makkelijk, hoefde alleen maar de registratie in te tikken in google...)

Je zit op een verkeerd spoor.
F-AONR is ook gewoon een Franse registratie.

Volgens mij staat er gewoon een immatriculatie op die vleugel meer bepaald F-ADNR wat het een in Frankrijk ingeschreven toestel zou maken. Verder heb ik er het raden naar.

[EDIT] Blijkbaar was je al voor en moet het F-AONR zijn. Kan echter via Google niets terug vinden :roll:

Stevo

Andere foto, zelfde toestel:
6aup4.jpg

Ja, hij is van een tijd dat de vliegtuigen beter waren dan de camera's...
Bart

F-AONR is het eerste waar ik op gezocht heb, maar helaas geen aan vliegtuigen gerelateerde links.
We gaan rustig door....

Het is Frans, en het rare is dat ik er geen fabrieksnaam van heb kunnen vinden, alleen een typenaam. Zou wel eens Fauvel kunnen zijn...
Dat AV is een goed begin...

Hebbes!

Fauvel AV-10

Ik kan nog altijd geen foto plaatsen want ik zit nog op het werk en kan enkel uploaden van officiele sites. :roll:

av10_1.jpg

The AV-10 was the first airplane-only design of Fauvel to be flown. Designed as a two-seater side-by-side and equipped with a Pobjoy engine of 75 Horsepower, it first flew in 1935. It was exhibited at the 25th Salon de L'Aéronautique at the Grand-Palais of Paris, on the 13th to the 29th of November, 1936, along with other light planes of the era : the Salmson Cricri, the Potez 60, the Leopoldoff Colibri and the Peyret Taupin. In 1937, the AV-10 set a new altitude record for it's category when it reached 5791 meters, and became the first government-certified flying wing. The AV-10 remained a unique prototype, allowing Charles Fauvel to expand his knowledge and expertise in designing flying wings. The AV-10 disappeared in 1940, when it was taken by German troops.

Stevo

Misschien is de body wel min of meer hetzelfde, er zijn zoo weinig gegevens over... Mijn toestel schijnt drie-persoons te zijn, naast elkaar...
Th_paquer.jpg

Nogmaals sorry, wist niet dat dit al vaker het geval was... :oops: :)

Dan speciaal voor jou een tip : Zwitsers race toestel... ssstt, niet verder vertellen.

(en heeft als model in de FMT gestaan...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back