De bouwplaat is geweldig. Ongelooflijk gedetailleerd (1215 stukjes!). Je kunt er ook 4 verschillende rompen uit maken en voor het eerst zijn er hier en daar reserve onderdelen. Ietwat jammer vind ik dat de dekkleur niet groenig is (de cover) maar grijs. De 3D tekeningen zijn geweldig, de uitleg wat beknopt maar prima. Dit is waarschijnlijk geen beginnersmodel, maar de fit is zeer goed. Hier en daar had ik wat problemen (zie verderop), maar dat kan ook aan mij liggen. In andere verslagen las ik niet dezelfde "klachten". En het zijn dan echt details, zoals een steun die wat fout lijkt uit te komen.
Ik probeer bij dit model minimaal resin te gebruiken. Eerst kwam ik in de verleiding bij bv de mijnen en hun werpinstallatie, maar maakte die toch van papier en kleine buisjes evergreen (dit had ook nog een papierrolletje uit vloei kunnen zijn). Overigens niet helemaal uit vrije wil: k ontwierp deze onderdeeltjes wel degelijk, maar mijn printer ging stuk. Later deed hij het weer en ik denk toch sommige onderdelen van resin te maken. De vlotten zijn het grootste "suspect": deze zijn plat, maar op foto's mooi rond.
Nog een laatste tip: kijk de film (oa op netflix) "The cruel sea". Hoofdrol speler in deze film is een flower class. Wel duidelijk anders, want er werd nogal wat gevarieerd. Dit zijn canadese flower classes. De Agassiz is het voorbeeld. Ik gok omdat daar een boek over is uit de beroemde "anatomy of the ship" series. De tekenaar is Darius Lipinksi, die ook woont in Canada.