Hallo allen,
Na ik aanvankelijk eerst was begonnen met de LPD Rotterdam,en ook goed op weg was met haar(60 % klaar)ging het hier met de vereniging waar ik bij was niet zo goed.De jongens waren toch op de een of andere manier een beetje jaloers op het feit dat wij als Nederland hele mooie en goede schepen bouwen kunnen.Dit gaf mij een gevoel dat deze vereniging voor mij niks was,en ik geen interesse meer had in het verder bouwen van de Rotterdam.
Daar kwam het idee weer gewoon een schip te bouwen wat mij persoonlijk goed bevalt,oude oorlogschepen.
Gesnuffeld op het Internet en volgend schip gevonden;
De Hr.Ms Flottieljeleider Tromp,een schip te water gelaten in 1937,de oorlog meegemaakt en na een ombouw in 1969 van de sterkte afgevoerd.
Hier een foto;

Uploaded with ImageShack.us
Hier een paar gegevens;
Lengte-132 mtr
breedte-12,4 mtr.
Diepgang-4,8 mtr.
Waterverplaatsing-4000 ton
aandrijving-4 Parsons turbines-4 ketels-2 propellers
Snelheid 32,5 knopen
Bemanning-449 koppen
Bewapening;
6x150 mm(5.9)3x2
4x75 mm
8x40 mm (4x2)
2x20 mm
6x533 mm torpedos in 2 drielinglafetten
Plus een watervliegtuig van het Typ;Fokker CXI(W)
De schaal is 1/100 dus lang en smal.
De motoriesering zal worden 6 Volt met een driebladschroeven van 35 of 38 mm doorsnede,maar over de motoren ben ik er nog niet uit welke het nu gaan worden.
Ik zal voortlopend een update doen als het dan zover is,en hoop dat ze jullie bevalt.
Groeten John
Na ik aanvankelijk eerst was begonnen met de LPD Rotterdam,en ook goed op weg was met haar(60 % klaar)ging het hier met de vereniging waar ik bij was niet zo goed.De jongens waren toch op de een of andere manier een beetje jaloers op het feit dat wij als Nederland hele mooie en goede schepen bouwen kunnen.Dit gaf mij een gevoel dat deze vereniging voor mij niks was,en ik geen interesse meer had in het verder bouwen van de Rotterdam.
Daar kwam het idee weer gewoon een schip te bouwen wat mij persoonlijk goed bevalt,oude oorlogschepen.
Gesnuffeld op het Internet en volgend schip gevonden;
De Hr.Ms Flottieljeleider Tromp,een schip te water gelaten in 1937,de oorlog meegemaakt en na een ombouw in 1969 van de sterkte afgevoerd.
Hier een foto;

Uploaded with ImageShack.us
Hier een paar gegevens;
Lengte-132 mtr
breedte-12,4 mtr.
Diepgang-4,8 mtr.
Waterverplaatsing-4000 ton
aandrijving-4 Parsons turbines-4 ketels-2 propellers
Snelheid 32,5 knopen
Bemanning-449 koppen
Bewapening;
6x150 mm(5.9)3x2
4x75 mm
8x40 mm (4x2)
2x20 mm
6x533 mm torpedos in 2 drielinglafetten
Plus een watervliegtuig van het Typ;Fokker CXI(W)
De schaal is 1/100 dus lang en smal.
De motoriesering zal worden 6 Volt met een driebladschroeven van 35 of 38 mm doorsnede,maar over de motoren ben ik er nog niet uit welke het nu gaan worden.
Ik zal voortlopend een update doen als het dan zover is,en hoop dat ze jullie bevalt.
Groeten John