FALKONET VINACCIERE 1:48

@Jaques Baie dankie Koos! Die pakket is baie indrukwekkend. Ek sou net die model in n groter schaal wou sien vir nog meer details. een detail wat ek graag so wou sien is die oond vir die kosmaak.;)

@Flying Scotsman Vele dank, Henk. Gisteraand het ek die sparretjies vir die bakboordkant geplaas en alle spanten in die jig gelijm, so vanaand kan ons voortgaan met die beplanking!

Hello Almal

It is time for a brief update.

WeChat Image_20201015072305.jpg

The Bakboord kant se beplanking (above the waterline) has been completed. Whilst the build was relatively straightforward, one still has to take care, work slowly and accurately.

WeChat Image_20201015072334.jpg

This also means that the two jigs have served their purpose and can now be relegated to the dustbin.

WeChat Image_20201015172338.jpg

The hole for the bowsprit was made and then cleaning up commenced.

WeChat Image_20201015172346.jpg

On the starboard side the inner railing has been glued in place as well as all the strengthening braces.

Until next time - please take care and let the building continue. Your comments and thoughts are - as always - much appreciated.

Vriendelijk groet - Heinrich

@*Hans* Baie dankie, Admiraal! Ek kan nie wag om die dek en verschansing in die Tung olie te set nie, maar daar is nog te veel lijmwerk wat gedoen moet word.

Back