F3P Clinic

Er zal in september (waarschijnlijk 23ste) een F3P clinic gehouden worden in de omgeving van Haarlem. De beoogde zaal staat nog even in aanvraag, maar gezien de korte tijd toch alvast deze aankondiging.

Deze aankondiging wordt express niet in het F3P subforum gezet, omdat de mensen die al met F3P (= Indoor Kunstvlucht) bezig zijn, daar waarschijnlijk al kijken.

Doel van de Clinic is om die mensen over de streep te trekken die al een tijdje indoor vliegen en er aan denken om de overstap te maken naar wat serieuzer vliegwerk.

Wat gaan we doen:
- Focus op het netjes vliegen van het F3P-C programma, daarbij aangeven waar de meeste mensen hun punten laten liggen
- Uitleg van de afzonderlijke figuren van het programma
- goed aanvliegen voor de figuren
- vaste volgorde en aanvliegroutes

Daarnaast zal er tijd zijn om je advies te geven over het afstellen van je model en zullen er ervaren vliegers zijn om de programma's voor te vliegen of jouw model eens te voelen om zo feedback te geven.

Wat verwachten we van de deelnemers?
- Kleine bijdrage in de zaalhuur
afhankelijk van aantal deelnemers (7,50 tot 15 euro) voor 2 tot 3 uur
- Intentie om het komende NK-F3P de vier wedstrijden mee te gaan doen.
- voldoende vliegnivo om in een zaal je model te kunnen vliegen
je moet zo ongeveer netjes op 2 meter langs de muren te kunnen vliegen en een rol en looping moet zonder paniek uitgevoerd kunnen worden.
- Een model meenemen wat geschikt is voor F3P.
Het heeft helaas echt geen zin om met een 150gr (of zwaarder) model aan te komen wat krom is, met spelling op de roeren en wat met iedere bocht of manouvre buigt. Daarmee doe je jezelf geen plezier. Wij nemen dit serieus en verwachten dat ook van de mensen die komen.
- maximaal aantal deelnemers zal 6-8 zijn.
Dit om ervoor te zorgen dat iedereen goed aan de beurt komt.

Vragen kunnen in dit draadje gesteld worden.

Vr.gr
Winfried de Vries

klinkt leuk!!
ben ooit naar de f3a clinic geweest, en dat heeft mij ook overgehaald f3a te gaan vliegen.
maar heb helaas geen (vliegende) f3p kist :(

Andere locaties

Dit lijkt mij een heel goed inititief, maar haarlem is voor mij een beetje ver weg.

Ik ben niet zo lang geleden begonen met indoor vliegen en vind het heel erg leuk, maar wij hebben niemand die onze helpt met de manouvres en alles.

Het zou heel handig zijn als zo'n clinic was in ander locaties ook uitgevoerd, bijvoorbeeld Dordrecht of in elke regio door Nederland

Misschien is er daar wat aan te doen?

In iedere geval ik wens jullie veel succes met de clinic, ik weet zeker dat 6 - 8 mensen word vrolijker van.

M.V.G. Malky

Er zal in september (waarschijnlijk 23ste) een F3P clinic gehouden worden in de omgeving van Haarlem. De beoogde zaal staat nog even in aanvraag, maar gezien de korte tijd toch alvast deze aankondiging.

Grr... net de 23ste september lukt niet voor mij wegens verjaardagfeest van m'n oudste zoontje. Maar is blijkbaar nog niet helemaal definitief...

Hoi Niek

Ik denk dat jij het stadium wel voorbij bent waar deze clinic voor bedoeld is. ;-)
Jij moet gewoon op tijd gaan trainen en dan vlieg je weer de sterren in het plafond... (of was het de hemel) ;-)

grW

Helaas hebben we geen aanmeldingen gehad voor deze clinic.

De clinic op 23sept zal dus niet doorgaan.

Back