Heb eigenlijk nog helemaal geen tijd er voor maar op JetPower zal ik een F/A-18A van FeiBao overnemen.
Schaal: 1:8 (1:7,7)
Spanwijdte: 1600 mm
Lengte: 2200 mm
Gewicht droog: +/- 13 Kg (met brandstof +/- 17 Kg)
Turbine: Kingtech K160G
Dit zijn een beetje de zaken die ik wil gaan aanpakken:
- lucht retracts worden elektrisch,
- Airbrake wordt elektrisch,
- er zit nu een enkele uitlaat op, daar moet natuurlijk een dubbele opkomen,
- wieldeuren er op maken, zijn nu gewoon openingen,
- verlichting erin,
- schaal cockpit erin,
- te openen canopy erop elektrisch bediend,
- te bedienen vanghaak eronder,
- richtingsroeren ook zo bedienen dat deze tegelijk naar binnen kunnen uitslaan,
- ailerons als flaps kunnen gebruiken (en dan dus rollen met de tailerons). Zonder flaps, rollen met de rolroeren en tailerons,
- 9 hardpoints onder de kist maken zodat er ook met bewapening gevlogen kan worden,
- nieuw schema. Weet nog niet welke maar heb daar nog tijd zat voor.
Misschien ga ik hem komend seizoen 2017 in de huidige staat vliegen om er bekend mee te raken en alvast te wennen aan het vlieg gedrag, om hem in de winter van 2017/18, helemaal aan te kleden zoals ik hem eigenlijk wil hebben (mits ik de andere projecten voor deze winter al af krijg dan begin ik er misschien direct wel mee....), beetje zoals ik destijds ook met de F-15 heb gedaan.
Schaal: 1:8 (1:7,7)
Spanwijdte: 1600 mm
Lengte: 2200 mm
Gewicht droog: +/- 13 Kg (met brandstof +/- 17 Kg)
Turbine: Kingtech K160G
Dit zijn een beetje de zaken die ik wil gaan aanpakken:
- lucht retracts worden elektrisch,
- Airbrake wordt elektrisch,
- er zit nu een enkele uitlaat op, daar moet natuurlijk een dubbele opkomen,
- wieldeuren er op maken, zijn nu gewoon openingen,
- verlichting erin,
- schaal cockpit erin,
- te openen canopy erop elektrisch bediend,
- te bedienen vanghaak eronder,
- richtingsroeren ook zo bedienen dat deze tegelijk naar binnen kunnen uitslaan,
- ailerons als flaps kunnen gebruiken (en dan dus rollen met de tailerons). Zonder flaps, rollen met de rolroeren en tailerons,
- 9 hardpoints onder de kist maken zodat er ook met bewapening gevlogen kan worden,
- nieuw schema. Weet nog niet welke maar heb daar nog tijd zat voor.
Misschien ga ik hem komend seizoen 2017 in de huidige staat vliegen om er bekend mee te raken en alvast te wennen aan het vlieg gedrag, om hem in de winter van 2017/18, helemaal aan te kleden zoals ik hem eigenlijk wil hebben (mits ik de andere projecten voor deze winter al af krijg dan begin ik er misschien direct wel mee....), beetje zoals ik destijds ook met de F-15 heb gedaan.