Exacte Werking TEU-101bk

Die proefjes zijn al gedaan, het enige wat je kunt proberen is de rode draad bij de 3-polige kabel loshalen en kijken wat die doet. Maar wat heeft het voor nut?Motor kan je aangesloten houden, zorg wel dat die stevig ligt of als die in je auto zit de auto op een ophoging staat.

Wees er wel zeker van dat je ontvanger een BEC heeft, zo niet komt de volle 7.2v op de ontvanger en servo te staan.....

Nu zijn die proefjes inderdaad gedaan :p, het resultaat van 1) is dat de ESC zijn LED knippert en een alarm laat horen, ik neem aan dat dit een gebrek aan voeding is voor bepaalde onderdelen van de ESC, daaruit concludeer ik dat de ESC inderdaad voeding terug krijgt van de BEC van mijn ontvanger.

Hierbij heb ik meteen onderzocht welke Channel bij welk onderdeel hoort, Channel 1 gaat naar de stuurservo en Channel 2 gaat naar de ESC. Indien ik Channel 1 (stuurservo) losmaak is er uiteraard niets aan de hand aangezien de ESC daar niet tussenkomt.

Is het signaal dat via de witte draad komt een PPM signaal? Hoe kan ik dat precies meten? (En kan ik dit opvangen met een Arduino/microcontroller?)

Ook heb ik de schakeling getekend van de TT-01 en zijn onderdelen, voor de duidelijkheid. De ESC krijgt zijn signaal van de receiver via de witte draad, maar is het mogelijk om dit signaal te onderscheppen en een ander signaal door te sturen? Hier is de schakeling:

Imageshack - tt01v.jpg

Bedankt!

Yep, dat ziet er goed uit.

Je kunt tov de massa gewoon het signaal op de witte draad meten en ook ontkoppelen en wat anders invoeren. Het signaal is een 5 volt puls van 1 tot 2ms en dan voor een kleine 20ms niets. Vaak is de ontvanger een open collector en kan je een pull-up weerstand van 4k7 nodig hebben...

Back