Het punt is een beetje.. en dat is niet om je te laten schrikken of zoiets..
Maar het heli vliegen is het moeilijkste wat er in de modelbouw te leren is.
Daarnaast zijn eigenlijk alle takken van de modelbouw redelijk vergevingsgezind. het gaat vaak mis, maar zonder schade.
Bij heli's heb je in de regel altijd schade als het mis gaat.
Dan vergeten we nog de belangrijkste, als je met een rc auto tegen iemand aan rijdt, zal diegene een blauwe plek hebben. even bigscale niet meegerekend..
met een 500 maat heli vliegen de vingertjes in het rond, op je been gaat het een aardig stukje door, niet bedenken wat er gebeurt als je tegen een kind of huisdier aanvliegt.
Ik heb een keer met een 450 maat (de helft zo groot als de jouwe) een rotorblad door de deur van een ikea kast geschoten bij een foute hooveractie.
ok, ikea.. was niet de beste kast.. maar toch.
Onderschat het alsjeblieft niet.
Ik ken letterlijk niemand die zonder ervaring, zonder hulp, zonder simulator een heli als de 500 heeft gestart, en er zonder schade bij is weggelopen.
Dat even gezegd willen hebben..
Het IS een geweldige maat heli om te leren vliegen.
Maar, wel als je hulp hebt.
Bij een club kan men jouw heli aan een tweede zender koppelen, zodat je met de heli kunt vliegen.
Gaat het mis, pakt degene naast je de besturing over.
Zo blijft de heli heel, en kun jij op je gemak leren vliegen.
Iedereen heeft zijn eigen manier om met de hobby bezig te zijn, ik heb bijvoorbeeld zelf leren vliegen.
alleen was mijn eerste heli wel iets compleet anders.. en ik was vrij lang bezig.
in een club gaat dat een heel stuk vlotter, het is gezelliger, en je leert een stuk meer dan dat je alleen zou kunnen.
iedereen daar heeft zijn eigen fouten al gemaakt.. dan hoef jij het niet te doen.
Dus naar mijn persoonlijke mening, ben je met jouw heli beter af als je even bij een club gaat kijken.
en daar ook gaat lessen.
even kijken of de mensen je bevallen.. iedere club heeft zijn eigen sfeer waar je jezelf even thuis moet voelen.
Qua club, er zit relatief best veel in deze omgeving.
mv-europoort in barendrecht.
een club in Rozenburg, noordzeeweg
Dordrecht, red eagles
Zoetermeer.
google, en gij zult vinden ;-)