Euromodels schooner lyde

Ja Hans, de tamme hebben veel dunne stekels. Heb niet zo snel een foto bij de hand. Maar ze werken erg prettig doordat ze zo dun en puntig zijn en met velen op één bolletje.

Ja Hans, de tamme hebben veel dunne stekels. Heb niet zo snel een foto bij de hand. Maar ze werken erg prettig doordat ze zo dun en puntig zijn en met velen op één bolletje.
Ik heb ze gevonden.
pw 043.jpg pw 073.jpg

Nou, zo tam vind ik ze er niet uit zien...
Lekker bezig geweest aan het achterdek (of noem je dit het halfdek?) Ruim de helft gedaan nu. Heb de planken aan de zijkant geprobeerd in te werken, geen idee hoe dat heet in het nederlands in het Engels noemen ze het joggle planks. Ik vind het best wel geslaagd, ben er blij mee! Ik ben ook verheugd om mee te delen dat er zich een kapitein heeft gemeld voor dienst! Hij zal af en toe polshoogte komen nemen en de voortgang rapporteren aan zijn meerderen... oeps, Hij was het niet zo eens met de enorme bende op de werf... Eerst het halfdek klaar en dan zullen we weer eens even beetje opruimen, dat loopt altijd erg snel uit de hand hier [emoji51]
20200116_203728.jpeg
20200116_203835.jpeg
20200117_164454.jpeg

Mooie manier van het dek beplanken en zeker zeer netjes uitgevoerd :thumbsup:, in het Nederlands noemen ze dit het inlaten van de dekdelen in de kantdelen of lijfhouten.

Bedankt! Ik ben (nog) niet echt vertrouwd met al de benamingen, Ik heb er ontzettend veel plezier in om met deze hobby bezig te zijn en een realistisch resultaat te halen. Maar hoe alles precies heet en werkt... geen idee! maar eerlijk gezegd maakt dat me ook niet echt uit, zolang ik maar weet hoe het er ong. uit moet zien [emoji6]

Keurig werk geleverd. Toch een opmerking: achter het luik heb je uitsluitend hele planken gebruikt en mis ik het patroon van de dekbeplanking. Daar loopt het niet meer door en dat zou ik persoonlijk nog mooier vinden. Maar jij bent de kapitein hoor.

Back