Eurokit retracts ontvangen.

• Topicstarter Topicstarter lightning
  • Startdatum Startdatum
L

lightning

Guest
afb563.JPG

Vandaag per post ontvangen vanuit Oostenrijk.
Ik heb de kit besteld bij Schweighofer Modellbouw voor 99 euro incl verzendkosten.

Het geheel ziet er goed uit, en ik ben benieuwd of de inbouw ook soepel
zal verlopen.

Ik moet alleen nog even uitvinden hoe het neuswiel aan de stuurservo
gekoppeld moet worden.
Heeft er iemand suggesties voor???

groeten, kees.

edit joost: heb je foto even software matig verkleind...

Ziet er mooi uit :D en is niet duur :D .

Hoop dat het kwaliteit is! :roll: (What you get is what you pay for . . . :? )

Lekkende luchtslangen etc. en daar gaat 'ie 8O ! (maar niet zoals het bedoeld is :cry: )

Wel even bij Robart mooie veerpoten (struts) bestellen (als het voor een schaalkist is).

Bv. http://www.robart.com/RoboStruts/380 Series.html

Succes en keep us posted!

jan

Aansturing vanhet neuswiel kan het best met een zgn. "closed loop" of "pull pull"systeem, dus met twee trekkabeltjes. Deze gaan bij het intrekken van de neuspoot automatisch slap hangen in de wielkast. De attributen zijn verder gelijk aan die welke veel gebruikt worden voor de aansturing van een richtingsroer, vooral bij de wedstrijd kunstvlucht en andere grote modellen.

beste Kees ik zie op de foto dat de huizen van jouw retracts van kunstof zijn ik moet je helaas mede delen dat die kunstof huizen erg zwak zijn .
(ik weet niet in wat voor een soort kist je de retracts gaat in bouwen )
maar bij mij op de club heeft een clublid ze ook en bij een iets te harde landing breken de kunstof locks van de retracts hij heeft ze nu vervangen door de aluminium uitvoering (van de zelfde fabrikant overigens) en sinsdien geen gebroken locks meer .

hoop je hiermee niet teleur te stellen

ben benieuwd wat die stevigere poten kosten, ik vind de prijs van 99 euro voo pneumatische retracts niet slecht eigenlijk.

nee het gaat om het huis van de retracts (het zwarte gedeelte )
en de prijs daarvan als los onderdeel valt heel erg mee

dat bedoel ik, als het met die versterkte blokken wel stevig genoeg is, dan is het ten opzichte van bv een pneumatisch robart setje een koopje.

enig idee wat het geheel bijelkaar weegt :?: i.v.m. inbouwen elektro kist.
b.v.d.
alexander

mao zei:
enig idee wat het geheel bijelkaar weegt :?: i.v.m. inbouwen elektro kist.
b.v.d.
alexander
denk wel dat het te zwaar is alexander van robart heb je ook verschillende lichte retracts voor electromodellen kijk maar eff op de site
www.robart.com
seeya peter veerman

Het geheel weegt een 350 gram, exl de wielen.

Meer info kun je vinden op www.eurokitlucca.it

De set die op de foto is afgebeeld is de maat "small" (tot 5 kg)
Er is ook nog de maat 'klein' (tot 3 kg).

Zodra ik wat foto's van de inbouw heb zal ik ze uploaden.

Kees.

uhm, misschien een :newbie: vraag, maar hoe werkt nou precies zo'n systeem??

mathijs

bij de eurokit retracts gaan de poten op luchtdruk in en als de luchtdruk wegvalt gaan de poten weer uit d.m.v. een veer dat is ook handig als er een lekkage in het systeem zit .

Back