EPP en oracover

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik heb een vraagje, ik heb een epp foam vliegtuig en ik vind het oppervlak erg ruw, wat natuurlijk voor een boel weerstand zorgt. Is het mogelijk (op een nette manier) om hier een laag oracover over heen te doen? Dit zal niet alleen het oppervlak gladder maken maar mij ook verlossen van de lelijke hobbyking logo's

Is het EPP of EPO of ..........

Op EPP houd het niet goed , alleen als je rondom kan plakken houden de folienaden op elkaar en blijft het wel zitten.

Ook gaat het vlieggedrag vaak achter uit omdat de ruwe oppervlakte een goede eigenschap is om langzaam te kunnen vliegen. ;)

Mvg Johan

Ik heb 2 modellen waarop ik het overweeg, een jetiger (epo volgensmij) en de EPP FPV wat uiteraard een epp model is...

Je zegt dus in principe dat het er wel op kan (als je het kan laten hechten al dan niet op elkaar) maar dat het af te raden is omdat de kans dat het het vlieggedrag negatief beïnvloed relatief groot is.

Meestal bij kardinge ( vliegerveld achter de golfbaan) Of op de bunders bij zernike. Woon jij in/in de buurt van Groningen?

Ja ik vloog zaterdag nog bij het zernikecomplex. Maar er was net wat teveel wind. Ik stond ik dat weiland tegenover dat telecom center ging. Bij die vage windmolen met 2 wieken :)

Zal eens kijken of kardinge wat is. Ik woon zelf in Haren maar rijd zo ergens heen met de auto

Daar vlieg ik meestal ook, die weg is wel aardig om van te stijgen en landen ondanks dat hij redelijk ruw is. Kardinge is opzich wel aardig hoewel wind daar sneller vlagerig is door de bebouwing is het grasveldje wel leuk daarnaast vind ik (zolang het veilig is) wat publiek ook wel vermakelijk. Ik ben nu in overleg om op voetbalvelden in de stad te mogen vliegen ten westen van de binnenstad.

Keertje samen vliegen? We overleggen wel verder even via PM

Back