Engelse Carronade uit de 18e eeuw

Mooi dat je een webpagina hebt gemaakt met je modellen.
Jammer dat de gezondheid er voor zorgt dat je helaas niet meer kunt bouwen, maar neem aan dat je nog regelmatig hier langs komt om hints en tips te geven aan nieuwe bouwers

Een prachtige collectie / oeuvre van gebouwde modellen. Iets om trots op te zijn Piet en niet zozeer het aantal maar meer ook de bouwkwaliteit. Prachtig om ze allemaal zo onder elkaar te zien. Bedankt voor jouw bijdrage en hopelijk blijf je reageren op het forum. :beer:

Daar de Engelse Carronade het laatste model is wat ik heb gebouwd en ik om gezondheid redenen moet stoppen met de modelbouw, wil ik iedereen bedanken voor de waardering die ik kreeg hier op het forum.
Voor U allen een diepe :wavevoor alle steun en begrip ook in wat moeilijkere tijden en natuurlijk voor de ruim 18 000 keer dat U de 'vind ik leuk' knop hebt gehanteerd.
Onderstaande link laat de modellen zien die ik in al die jaren heb gebouwd sinds ik er foto's van maak. De hms Beagle die ik in oktober weer terug krijg ontbreekt nog en word er later bij gezet wanneer ze is afgebouwd.

https://sway.office.com/fqimzOBKDHFKUwTt?ref=Link

Wát een bizar mooie modellen! Diep respect om dit voor elkaar te krijgen.:wave

Mijn woonplaats Hulst, is een oude vestingstad, waar je verschillende kanonnen kan vinden. Ik laat er een viertal zien waarvan er 2 bijzonder oud zijn;

Deze staat op de binnenplaats van het Zeeuws museum,
IMG_1247.JPG

en een héél oudje,
IMG_2340.JPG

2 op de wallen,
IMG_0504kopie.jpg

IMG_0748kopie.jpg

Langs het NoordHollands kanaal zijn in het verleden ook oude schietdingen gebruikt als meerpalen.

Annekedote, ooit dacht een meneer in te halen door door het hoge gras aan de kanaalkant te rijden met z'n Audi 100.
In het gras verscholen stond zo een schietding in de grond.
Lang verhaal kort, Audi einde.....

Beste Piet.
Ik ben nieuw op dit forum, maar begrijp dat je stopt met het actief bouwen. Mede dankzij jouw bouwbeschrijvingen van de Sovereign of the Seas en de vele tips die je hebt gegeven, heb ik dit voor mij 1e houten scheepsmodel vorig jaar succesvol kunnen afronden. Heel veel dank daarvoor. Het ga je goed.
Vriendelijke groet,
Ruud Kok

Beste Piet.
Ik ben nieuw op dit forum, maar begrijp dat je stopt met het actief bouwen. Mede dankzij jouw bouwbeschrijvingen van de Sovereign of the Seas en de vele tips die je hebt gegeven, heb ik dit voor mij 1e houten scheepsmodel vorig jaar succesvol kunnen afronden. Heel veel dank daarvoor. Het ga je goed.
Vriendelijke groet,
Ruud Kok
Dank je wel Ruud, leuk dat je wat aan mijn verslag hebt gehad :)

Back