Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine update, opbouw van diversen
A0D4F4FE-D950-4221-B638-5791EDA84354.jpeg

Mooi werk Henk :thumbsup:

Wat me wel opvalt aan dit model is de plaatsing van de spil (ik neem aan dat het rode ronde item tussen het trappenhuisje en het daglicht de spil is). Hoe hebben ze deze kunnen bedienen en hoe heb je daar bijv. een zwaartouw om kunnen leggen..?? Het is natuurlijk door de fabrikant zo gemaakt, dus het is zeker niet aan jou gericht, maar het is toch wel heel apart om daar een spil te plaatsen :rolleyes:

Die houten kist wat eigenlijk het trappenhuis is was niet zo hoog en het glazen kabinet is eigenlijk een verhoogd rooster of kon omgebouwd worden naar een rooster. Maar desondanks een hele heisa rond de spil. Het schip was ook maar 30 meter lang en er stond veel spul op het dek, zoals 3 bijboten en een hele kast bij het roer en voor zat ook een spil.

Laatst bewerkt:
Mooi werk Henk :thumbsup:

Wat me wel opvalt aan dit model is de plaatsing van de spil (ik neem aan dat het rode ronde item tussen het trappenhuisje en het daglicht de spil is). Hoe hebben ze deze kunnen bedienen en hoe heb je daar bijv. een zwaartouw om kunnen leggen..?? Het is natuurlijk door de fabrikant zo gemaakt, dus het is zeker niet aan jou gericht, maar het is toch wel heel apart om daar een spil te plaatsen :rolleyes:
Klopt helemaal wat je schrijft, daarom ook alles dry-fit. Ik had ook al zo mijn twijfels wat betreft de spil, in de praktijk haast onmogelijk te gebruiken.
Maar Karl Heinz laat het ook zien dat het zo krap is. Ik zou het evt aan kunnen gaan passen en kleiner kunnen maken.

0D8BF974-3251-4FCD-82ED-D8038C0C79F9.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back