Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat doe je met het stoothout berghout op de boeg waar het anker tegenaan komt?
Ja, daar zeg je wat. Ik zit er al de hele middag naar te kijken:confused:. Ik zit er aan te denken, dat ik ze fineer ze met hetzelfde ander weet ik het niet. Of heb jij nog een ander voorstel

Ja, daar zeg je wat. Ik zit er al de hele middag naar te kijken:confused:. Ik zit er aan te denken, dat ik ze fineer ze met hetzelfde ander weet ik het niet. Of heb jij nog een ander voorstel
Je ziet het meestal in dezelfde tint als het berghout. Maar dat is zwart bij jou. Ik denk dat dat te overheersend wordt. Dan zou ik het ook bekleden met de fineer.

Soms worden ze ook zwart geschilderd op modellen, maar gewoon hout net als de rest is wel realistischer, daar de verf in het echt geen lang leven beschoren is... Op de Caroline heb ik de bescherming platen voor de ankers een tintje donkerder gemaakt als de berghouten, is ook een andere soort notenhout.
JPG_9645_5091_bewerkt-1.jpg

wat een beetje kritiek kan doen
Ik deze hobby leer je elke dag weer bij. Je bent nooit uitgeleerd. Dat maakt het ook zo leuk..
Steeds wordt je een stukje beter met bouwen.
Ik ben nu aan mijn 2e schip bezig en als ik dat vergelijk met de 1ste is dat al een wereld van verschil.
Positieve kritiek is altijd fijn om te krijgen.

Dat schreef ik ook al, maar dit zie alleen op modellen, omdat het een slijtplaat is en verf dus niet veel zin heeft, maar het kan wel erg mooi zijn op sommige modellen. Is ook weer een kwestie van smaak.
Salpeli beits zit er op van de vorige sessie, maar even een proef stukje maken denk ik

Ok mannen, dank voor alle hulp en suggesties, de ankerplaats krijgt een facelift inde vorm van salpeli. De gele lijst blijft nog ff geel ( kan altijd nog zwart. De opbouw van relingen gaan ook zwart worden zoals op replica. Nou hoop ik maar dat de replica de juiste kleuren heeft.
Hieronder de replica van het schip.
EAF16537-E269-4ADD-83FD-22D746AB95E0.jpeg
97F262D7-4352-4D69-B1A3-BB4AD66F57D4.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back