Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het 2e model dat ik maakte, bekeek ik nog eens goed voor ze naar de modelbouwwinkel verhuisde om ten toon gesteld te worden, en toen zag ik dat de helft van de blokken ook verkeerd om zaten.:hammer:
Het is niet netjes, maar 99% van de toeschouwers zal het niet eens bemerken. :)

In mijn omgeving zal 100% van de toeschouwers de gemaakte fout niet bemerken, alleen de collega’s hier ;). Dus alle blokjes voorzien van extra gaatje laat ik achterwege ben bang dat ze dat wel gaan zien :rofl:

Mooie up date Henk :thumbsup::thumbsup: geweldig zeg
Inderdaad jammer van die blokken, maar dat vergeet je nu nooit meer.....
Koos dat weet ik nu wel zeker, gelukkig was ik nog niet zover met mijn HMS Vic:koud:

Very nice! ( Engels
Troost je, regelmatig moet ik de blokken weer loshalen omdat ze verkeerd om zitten.:-(

Sjors, Danke für die Komplimente ( Duits ):),
ik zeg altijd maar “ waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt “ en van je fouten kun je leren. Ik moet er ook nog heeeeel erg veeeeeeeeeel op de HMS Vic.

Mooi gemaakt allemaal Henk, (jammer van de blokken:rolleyes:)
Dank je wel, ik blijf mijn best doen. Maar soms gaat er iets fout:D

Update
Vanmorgen de masten zover klaar gemaakt voor definitieve plaatsing. Hier en daar nog wat aangepast. En met behulp van wat techniek dan toch alles op zijn plek gezet en verlijmd. (Dus geen weg meer terug :rolleyes:).
Volgorde 1e geplaatst de Mizen Mast
2e geplaatst de Main mast
3e geplaatst de Fore Mast

7699E12B-3CDD-4C61-B635-D91CE90B9BA5.jpeg

Na ongeveer 9 maanden continu knoopjes gelegd te hebben op mijn HMS Victory, had ik toch wat nood aan afwisseling. Daarom heb ik, voor ik aan de Royal Caroline begon, 2 modernere schepen gebouwd.
ik ben benieuwd wat jij achter de hand houdt. :)

HMS Diana van Caldercraft, zit (nog) in de doos:D.

Wij praten wat buiten de deur he.
Gewoon een eerste opzetje maken van die Diane.
Daarom bouw ik ook 2 modellen tegelijk.
Tegen de tijd dat ik aan de tuigage toe ben voor de Snake zit misschien de eerste beplanking er op van de Vic.
Straks eerst 3 weken vakantie dus waarschijnlijk weinig bouw.

Wij praten wat buiten de deur he.
Gewoon een eerste opzetje maken van die Diane.
Daarom bouw ik ook 2 modellen tegelijk.
Tegen de tijd dat ik aan de tuigage toe ben voor de Snake zit misschien de eerste beplanking er op van de Vic.
Straks eerst 3 weken vakantie dus waarschijnlijk weinig bouw.
Moet kunnen toch ? Voorlopig nog geen opzetje betreffende Diana, wil eerst de Endeavour klaar hebben

De Diana is een super mooie schip. Heel veel succes met de bouw. En als je er een verslag van gaat make zet ik mijn tuinstoel met bier ernaast.

Je kan hem zo uittesten in de vijver :p

Ziet er mooi uit hoor.
Ik ga dit ook met de Prins Willem doen.
Serieuzer met de historie bezig zijn.
zal ongetwijfeld wel wat niet aan gaan kloppen maar eens moet de eerste keer zijn.

Ik ga even niet zo snel vanwege drukte.
Ben al 3 dagen aan de grote mast bezig. En de andere 2 moeten ook nog.

Heel veel succes met het knoopwerk. Monnikenwerk

Update
De eerste touwladders (ratlines zijn geplaatst. Was wel even wennen knopen (mast worp) met pincetten, maar is goed gekomen. Onderlinge afstand van de ratlines = 4mm
Hieronder de foto van het tot nu toe behaalde resultaat.
386A2C66-4C59-45C7-BEBE-806B1247300D.jpeg

Update :

De laatste week druk geweest met touwwerk heel veel touwwerk. Alle wanten zijn voorzien van de ratlines en veel van het lopende touwwerk geplaatst. Was voor mij de eerste keer en zal zeker fouten bevatten ( maar is een mooie oefening voordat ik begin aan de HMS Victory ).
De kit is voorzien van zeilen, ik heb deze met wat plakkers geplaatst en bekeken (viel mij erg tegen) Ik heb voor mijzelf de beslissing genomen dat deze “niet” worden geplaatst .

Loop dan echter tegen een probleempje op namelijk de dan overgebleven lege blokken, mijn vraag is hoe lossen jullie dit soort zaken op?.

Hieronder foto’s van de stand van zaken tot op heden

08591C7E-9248-4AF6-9DD9-838B7E10861E.jpeg
36A1C79F-399B-48DA-89DE-A86F1837DE8F.jpeg
524FA15F-1B00-4BA1-9A96-CA80DB55E80A.jpeg

Prachtig gedaan. En als ze helemaal klaar is willen we hem zien varen in de vijver:rofl:

Ik kom even niet toe aan grote updates van de Endeavour. Druk met werk en gezin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back