Bedankt voor het goede advies, maar ik ga hier alleen in de bouw rijden. Ik denk dat de auto wel mee zal gaan. Wat betreft borstelloze en sensorloze motoren: mijn vader is een ingenieur op dat gebied, dus ik zal bij hem navragen wat goed is.
mijn vader zei dat een derde van de ingewanden in de borstelloze motor alleen maar sensoren zijn, maar sensorloze motoren gebruiken alle ruimte voor de motor en presteren daarom veel beter en zijn ook betrouwbaarder. Aan de andere kant hebben ze een ongelooflijk geavanceerde en goede ESC nodig en ik dacht erover om de 35d ESC van Ezrun te gebruiken
Motoren: borstelloze motoren, sensored of niet, zijn gewoon grote klompen metaal (koper)
alleen een sensored heeft wat sensoren.
een sensorloze, borstelloze motor is dus alleen een paar spoelen en wat metaal, 0 sensoren.
de regelaar "voelt" aan hoe de spoelen zich gedragen onder invloed van wel of niet gaan draaien waar de verschillende spoelen zitten in het rondje draaien.
door daar rekening mee te houden, weet de regelaar ook welke spoel en wanneer hij de volgende aan moet sturen.
eenmaal draaiend weet de regelaar waar alle spoelen zitten, en weet hij ook wanneer hij moet schakelen.
bij het starten is dat lastig.
stelregel is wel dat als je merkt dat de motor niet op gang komt, je stopt met gas geven.
1 a 2 secondes, dan stoppen. ff auto duwtje geven, of opnieuw, regelaar kan af fikken als je domweg gas blijft geven zonder dat er beweging in komt.
dat is exact waarom sensored beter is, de regelaar voelt dan vlot via de sensoren hoe de motor staat, en weet dus ook meteen wat hij moet doen.
oftewel, auto komt makkelijker en soepeler van zijn plek.
in feite is een sensorloze motor dus moeilijker aan de gang te krijgen voor de regelaar.
En pas op met al die bling..
1 rit in de bouw, beetje gruis, auto een keer over de kop..
of een glijpartij met een botsing op 50km/uur, kan een hoop krom maken
een glad stuk asfalt is beter