elastic flaps

• Topicstarter Topicstarter peytr
  • Startdatum Startdatum
P

peytr

Guest
Een vraag in tips......

Weet iemand of je de alastic afdichtingen van de spleten bij rolroeren en flaps bij f3xx kisten op enige wijze zelf kunt maken c.q. het materiaal hiervoor te koop is?

Elastic afdichtingen?? Wat zijn dat? Is dat om 'over' de ruimte tussen roer en vleugel te plaatsen teneinde de luctweerstand af te laten nemen? Zo ja.. Dit lijkt mij een soort sheet voor op de overhead projector. Een lekker dun en taai stukje kuststof. Voordeel is dat je er bijna niets van ziet.

f3xx kisten?? Ik weet behoorlijk wat van f3a-x kisten maar ik weet niet of je dat bedoelt.

Ik doel op de luchtdichte afsluitingen tussen vleugel en rolroeren c.q. flaps, die bij volglas en carbonkisten in de F3j en F3b scene tegenwoordig gebruikelijk zijn. Ik hou niet van dergelijke kant en klaar kisten maar wil best van de tocht in die spleten af. Bij genoemde kunststofkisten wordt iets toegepast dat onder de naam elasic flaps bekend is. Volgens bij betreft het een rekbaar goedje dat met de spleetbreedte meerekt en de boel zodoende dicht houd.

De door jouw omschreven oplossing betreft het afdichten door een overlappend strookje folie, begrijp ik. Wel te doen natuurlijk maar ik ben dan een beetje bang voor getril of gezoem bij hoge snelheden. Van de regen in de drop zogezegd.

Ik heb laatst bij een clubgenoot van die elasticflaps gezien en volgens mij zijn dit gewoon iets stuggere strookjes plastic folie die aan de binnenzijde van de vleugel ingewerkt zit. Door de langsstromende lucht en het vacuum dat hierdoor gecreerd wordt blijft dit zonder te trillen of zoemen goed op zijn plaats zitten.

Of het door de fabrikanten gebruikte materiaal los in de handel is weet ik niet maar als de stukken niet te groot zijn zou ik ook overheadsheets gebruiken hiervoor.

OK,

Bedankt allemaal. Op Aerodesign is de elasticflap helaas 'Ohne Skizze' maar het beeld is intussen wel duidelijk: Een overlappend stripje stijve folie lijkt te truc om de boel aan de onderzijde ook dicht te krijgen. Nu maar weer aan het plakken!

Back