eerste vlucht

Dat vloog mooi.

Maar ik vroeg me even af 8)
Wielen nog verder naar voren :? :? :? :?

Je wilt dit zeker doen vanwege je nose-over :) tijdens de landing :?:

De wielen staan mijn inziens al te ver naar voren, ik zou proberen je landings techniek iets aan te passen 8O

Als het een schaalmodel zou zijn met intrekbaar landingsgestel zouden de wielen verder naar achteren staan en daardoor een nose-over nog sneller gebeuren :lol:

Je landingssnelheid is veelste hoog op de film te zien, je moet de kist meer zien uit te melken en dan een goede landing zien te maken op alleen de hoofdwielen of een mooie driepunter :P

Zorg dat op final je een vrij konstante en niet al te snelle dalingshoek hebt.
Trek vlak boven het gras het gas dicht en probeer zo horizontaal te gaan vliegen.
Je zal merken dat je nu steeds iets meer up moet geven en zoddat de wielen de grond raken, gas echt dicht en het model rustig uit laten rollen met het hoogteroer vol up.

Doe je dit niet dan zal de kist een nose-over maken zoals in de film.

Het valt zeker niet mee, ik had (en ik denk dat ik het ook wel weer krijg als ie weer af is) ook veel problemen met mijn TF Mustang maar als je de techniek eenmaal beheerst zijn de landingen met zo`n model een plaatje om te zien.

Blijf oefenen en hou hem heel.

Groeten,
Berto.

Berto zei:
Dat vloog mooi.

Maar ik vroeg me even af 8)
Wielen nog verder naar voren :? :? :? :?

Je wilt dit zeker doen vanwege je nose-over :) tijdens de landing :?:

De wielen staan mijn inziens al te ver naar voren, ik zou proberen je landings techniek iets aan te passen 8O

Als het een schaalmodel zou zijn met intrekbaar landingsgestel zouden de wielen verder naar achteren staan en daardoor een nose-over nog sneller gebeuren :lol:

Je landingssnelheid is veelste hoog op de film te zien, je moet de kist meer zien uit te melken en dan een goede landing zien te maken op alleen de hoofdwielen of een mooie driepunter :P

Zorg dat op final je een vrij konstante en niet al te snelle dalingshoek hebt.
Trek vlak boven het gras het gas dicht en probeer zo horizontaal te gaan vliegen.
Je zal merken dat je nu steeds iets meer up moet geven en zoddat de wielen de grond raken, gas echt dicht en het model rustig uit laten rollen met het hoogteroer vol up.

Doe je dit niet dan zal de kist een nose-over maken zoals in de film.

Het valt zeker niet mee, ik had (en ik denk dat ik het ook wel weer krijg als ie weer af is) ook veel problemen met mijn TF Mustang maar als je de techniek eenmaal beheerst zijn de landingen met zo`n model een plaatje om te zien.

Blijf oefenen en hou hem heel.

Groeten,
Berto.

Dat was ik ook wel van plan (heel houden) maar dit was mijn eerste vlucht met een schaal model en ik en de moter was al af geslagen maar ik moet nog wel ff oefen op een mooie 3 punts landing. thenks voor de tip :P :lol:

Gr uit Ommen

Zag er niet slecht uit voor de 2 de vlucht. Je kan normaal gezien wel trager binnenkomen met een Corsair hoor. Zal ook al helpen om een nose over te vermijden.

Stevo

Dat komt omdat het filmpje van de server werd verwijderd (dead link). Het draadje startte reeds in mei, ruim 5 maanden geleden. Als je het filmpje wil zien, eventueel Pb'tje aan Gert Jan Bastiaans toe sturen en heel mooi vragen.

Stevo

Collegae!

Nog een paar opmerkingen mbt. landen.

Tussen het dalen en afvangen zit nog het 'afronden'; horizontaal vliegen en de vaart eruit laten lopen.

Wordt vaak vergeten en als je dan up geeft om af te vangen: hup gaat 'ie de lucht weer in! 8O

Pas als je denkt: nu gaat 'ie echt doorzakken: dan pas heeeeeeeeeeel licht trekken.

Enkele tips om nose over te voorkomen:
- gras maaien
- gras rollen
- gaten opvullen
- zo groot mogelijke wielen nemen (groter rolt beter!)
Dus als schaal 1:6 bv. 93mm wielen voorschrijft: 100 mm nemen.

En wat die landing uit het filmpje betreft: da's natuurlijk geen landing, dat is 'met de deur in huis vallen'! :wink:

('The occasional arrival', zoals de engelsen zeggen)

(Ik kan het ook niet goed, hoor . . . :nooo: )

jan

En wat die landing uit het filmpje betreft: da's natuurlijk geen landing, dat is 'met de deur in huis vallen'!

('The occasional arrival', zoals de engelsen zeggen)

ik kan het filmpje niet zien dus weet ik hoe de landing was. Maar aan de hand van wat ik hier lees kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Wij noemen zoiets dan niet "landen" maar wel "Stoppen met vliegen" :D

Zelf kan ik het ook niet altijd even schitterend, dus ben ik ook niet geplaatst om commentaar op een ander te geven.

ik heb inderdaat grotere wielen er onder gezet en land nu nooit meer met op de neus :-)
het gaat priema met vliegen en land nu gewoon op 3 wielen.
Maar he is een super vleugel profiel om in de lucht te zien.
In het filmpje was mijn eerst (2e) ervaring met schaal vliegen. En in het echt ging hij ook wel eens over de neus. Alles is nog heel en heb veel plezier van Corsair.

Gelukkig is je staart er niet afgebroken of een stuk van je richtingsroer (zeer zwak punt bij de Corsairs modellen).

Uitmelken kan wel en ook weer niet. De Corsair staat er om bekend om de linkervleugel stall te trekken bij langzame vluchten. Voor zeer lange tijd hebben ze om deze reden vliegdekschepen gemeden. Je kan je wel voorstellen wat er gebeurt als tijdens het aanvliegen vlak voor het schip de linker vleugel wegklapt 8O

Na veel zoeken hebben ze hier wat op gevonden:
annf4u9.html

Op de foto zie je op de voorkant van de vleugel zie je van rechts naar links: landingslicht, drie gaten voor de kanonnen en daar links van een driehoekje. Dit driehoekje zorgt er voor dat de rechter vleugel gelijktijdig stall krijgt als de linker vleugel waardoor het toestel niet meer over de linker vleugel wegklapt, maar horizontaal uit de lucht zakt. Een op schaal gemaakt model, zal hetzelfde gedrag vertonen. Veel Kits en ARF's zijn sportschaal en hebben daardoor een makkelijker vlieggedrag (ook beter uit te melken tijdens de landing :D ).

Back