eerste houten schip, zuiderzee botter 1912

ziet er mooi strak uit. zorg ervoor dat je alle lijmrestjes weggeschuurd hebt voordat je verder gaat, anders blijf je het straks zien na het lakken of beitsen. als ik het goed gezien heb, heb je gelijmt met secondenlijm en dat is nu dus behoorlijk hard geworden. er zijn ook mensen die deze lijmresten er af schrapen met een scherp mesje o.i.d.

ziet er mooi strak uit. zorg ervoor dat je alle lijmrestjes weggeschuurd hebt voordat je verder gaat, anders blijf je het straks zien na het lakken of beitsen. als ik het goed gezien heb, heb je gelijmt met secondenlijm en dat is nu dus behoorlijk hard geworden. er zijn ook mensen die deze lijmresten er af schrapen met een scherp mesje o.i.d.

Hoi jan,

De binnenbeplanking heb ik inderdaad met secondelijm gedaan. De mahoni laag express niet met secondelijm gedaan, maar met witte houtlijm. Dit inderdaad omdat secondelijm moeilijker te verwijderen is.

Gr susan

8f1b.jpg

Het schuren zit erop.
Nu de boot nog verder afwerken en beginnen aan alle onderdelen.

Het is zo'n beetje de kleinste boot op dit forum denk ik, maar doet tot nu toe zeker niet onder t.o.v. de grote kanonnen hier.
Netjes afgewerkt hoor:cool:

Germt

Susan,
door het tegenlicht in de foto is het wat lastig te zien, maar het ziet er inderdaad netjes uit.
Ik had de indruk dat je al best wel wat onderdelen gemaakt had, ze zagen er zeer realistisch uit, succes met her vervolg
Diederik

Bovenkant ook aangepast. Beplakt met mahoni latjes. Vond ik persoonlijk mooier dan dat je 3 verschillende houtsoorten zou zien.
3wze.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo mijn naam is richard reurslag 58 jaar, ik heb eerder een boeier gemaakt die is bijna af daar moet ik het tuigage nog van doen schilderen is reeds gebeurd.
Ik heb nu een zuiderzeebotter van mijn vrouw gekregen, hiervoor wil ik een bouwhelling maken van met de boeier is dit niet goed gegaan, is er een idee voorhanden hoe ik zo`n helling maak?

groeten richard

Hoi Richard,

Handig is als je een nieuw bouwverslag maakt, dit verslag is van Susan.
We kunnen e.e.a. beter uit elkaar houden als het gescheiden is.
Bouwhellingen vindt je in diverse verslagen.
Er staat ook een aparte topic in het sub gedeelte.

Hoi Susan,

Leuk dat je de Botter 1912 aan het bouwen bent. Ik heb haar met veel plezier onlangs afgerond. Mijn verslag staat op een ander nederlands forum.:wink:
Jammer genoeg komen je laatste foto's niet in beeld. Wat er wel zichtbaar is, ziet er goed uit. Ga je zeker volgen.
Gr. Paul

Hallo allemaal, door de 2 kinderen helaas geen tijd meer gehad om met de dotter verder te gaan. De jongste word nu wel wat makkelijker ds wil het binnenkort weer op gaan pakken..
Oudste naar school nu. Dus veel heen en.weer gesjouw. Helaas.
Hoop binnenkort er weer mee bezig te kunnen gaan

Susan,
das inderdaad lang geleden, welkom terug! Herkenbaar de drukte van jonge kinderen :D
De dotter ;) zal wel redelijk wat stof hebben gevangen intussen, wel fijn dat je weer wat tijd krijgt om er weer rustig aan verder te bouwen, ben benieuwd!
Grt
Diederik

PS: sorry voor de opmerking in de gelaghkamer (..."proost mannen"...) : we waren er een beetje eraan gewend geraakt dat er niet zo heel veel vrouwen meebouwen op het forum (wel meegluren zoals de vrouwen van Sjors en Hans, en ook de Russische vriendin van Germt ;)). Het gaat hier ook niet alleen over bier en BBQ's..., hoewel je dat niet zo snel zou zeggen :rolleyes:....

Hahaha. Je bent nog maar net terug Susan en de smoesjes van de mannen volgen al snel. Als je ook een biertje lust... er zijn er genoeg. En als de bouw weer start kan je me weer tot de volgers rekenen. Succes ermee.

Leuk dat je er weer bent. School is voor je hobby wel erg lekker. Geeft je af en toe een uurtje voor je zelf :D
Succes met de verdere bouw

Back