Eenhoorn verslag

Klopt, maar romp is un beetje krom en scheef. Door vorige eigenaar niet recht gebouwd. Probeer nu de zaak te corrigeren. Na eerste planking volgt een laag plamuur. Eerst planking is om plamuur te laten hechten.
Had je dan niet beter een triplexplankje van 3 mm bij de gamma kunnen gaan halen en de basis opnieuw maken?

Zo, zo goed en kwaad als het gaat de eerste planking bijna gereed. Eerst planking is verre van perfect maar dient als basis voor de plamuur waarmee ik hoop de vorm er juist in te krijgen. Zoals we int zuiden zeggen kump good.
b752fffab35270c2b694145bc460e84b.jpg
49f573c9517042309fb0d1aee2cc5c78.jpg
8c99f49ab8c82f524b1bbc7ceb3ea796.jpg

Vandaag ook alle nog te bouwen boekjes uitgepakt en ingeklappert. In bouwboek 81 en 82 zitten de zijkanten van de kajuit. Naar mijn idee dienen deze elkaars spiegelbeeld te zijn. Echter ze zijn exact gelijk. Wordt dus een extra uitdaging om deze uit hout te gaan maken. Vind de gegoten aluminum delen, zoals trappen, hekken, canons paarden en ornamenten niet mooi. Ga ook hier voor een houten variant.
Enkel de canon's lopen laat ik in aluminium denk ik, is wel erg veel en klein gedoe om die van hout te maken.
Alles in hout is ook praktischer qua verf denk ik. Doordat de eerste 35 bouwboeken er niet bijzaten moet ik ff kijken welke kleuren, met nummers, men ooit in gedachte had
Of te wel, ik kom de feestdagen wel door [emoji1787][emoji1787]

Begrijp ik het goed, wil je nu al die grote spleten dicht plamuren, dat is heel wat WildCat.......:cool::cool:
Ik ben benieuwd....

ik heb een keer een mislukte voorkant romp gehad kompleet opgevuld met plamuur in vorm gebracht afgewerkt en er is kompleet niks meer van te zien

Het is een fantasie schip Wild Cat, dus je kunt van alles doen zonder dat het fout is vanzelf.
Maar deze plankjes zien er best goed uit hoor:thumbsup:

Voor en na aanpassing. Nadat zijkant weer rood is, de dekplanken aansluiten.
Buitenkant romp inmiddels geschuurd en in model. Geschut poorten nog ff bijwerken. Fijn zo'n vakantie.
25d330ed8afa2e8de7e8b9591d3daa97.jpg
efc661d6c2a5092692033140fe5605a2.jpg

Je zegt dat je langs de action bent geweest. Zijn je dekplanken ijslollystokjes?
Nope, dekplanken zijn van de action. Idd 100 stuks voor €0,39. Een paar zakjes doen wonderen om zaken te herstellen. Heb ze niet smaller gemaakt. Ik heb wel de eerste planking deels van ijsstokjes gemaakt. Is nu geplamuurd en na tweede planking niets meer van te zien

Had gehoopt dat en verf de oneffenheden zou maskeren. Helaas, ze worden juist geaccentueerd in de geschut poorten. Ff drogen en weer uns bijwerken. Wel tevreden over de rode kleur.
5176d8ec7b7a6bd9da7ff05d378998e1.jpg
9514dd12b4f8f6734e0f3b269c1c63db.jpg

Probleem opgelost. Randen van de geschut poorten worden zwart. Onderkant geschutluik rood. Oplossing moet nog worden uitgevoerd. Ondertussen de rood geverfde messing ramen van het rood ontdaan. Deuren en kozijnen gemaakt op nieuwe wanden. Foto's volgen morgen.

Back