een kraan bouwen

hallo allemaal,

ik heb juist mijn schip af maar nu zou ik een kraan willen bouwen voor mijn schip te kunnen laden of lossen maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. ik weet ook niet hoeveel dat mij dat gaat kosten en als je zoiets wel zelf kunt bouwen? daarvoor vraag ik het aan de ervaren bouwers

gtn Brecht

Er zijn ook sleepboten met een kraan
Maar die laden en lossen dus niet
En mijn verstand kan niet zeggen over wat schip het gaat dus
mvg
Frederik :D

ik zou zeggen kijk eens bij de betere speelgoedwinkel naar die kranen uit plastic en met touwtjes.als je zoiets kan namaken in een leuk materiaal dat bij je boot past ben je zeker al goed op weg denk ik.en voor modelbouw moet er niet echt iets fantastisch zwaar aan kunnen hangen dus qua materiaal denk ik dat je niet zoveel zult moeten uitgeven tenzij je wilt dat de kraan ook automatisch werkt in plaats van aan de wieltjes te draaien ;) alhoewel een motortje en een schakelaartje volgens mij ook niet het einde van de wereld kost.

alvast bedankt voor de reacties
het gaat om een vrachtschip, ik had in de online lego winkel een graafmachine zien staan op afstands bediening maar ik weet niet of dat sterkgenoeg is en of die arm lang genoeg is maar alvast bedankt voor de reacties
gtn Brecht

winkel een graafmachine zien staan

Duidelijk, het gaat dus niet om een kraan.

bedoel je zoiets dan, masten zijn er in allerlei lengtes

art-1-91042900-800x600-mobiele-overslagkraan-fuchs-mhl-350d.jpeg

alvast bedankt voor de reacties
het gaat om een vrachtschip, ik had in de online lego winkel een graafmachine zien staan op afstands bediening maar ik weet niet of dat sterkgenoeg is en of die arm lang genoeg is maar alvast bedankt voor de reacties
gtn Brecht

Lego is niet echt sterk voor dit soort toepassingen. Het blijft toch vooral kunststof, en de tandwielen zijn niet van nylon of zo, maar wat brosser materiaal.

Is wel een hele uitdaging als je zoiets kan maken.
Er zijn componenten voor te koop (ben bang dat dat niet goedkoop is) , dat zijn levensechte oliedruk-cilinders met een pomp en ventielen.
Ik weet niet of er hier op het forum al iemand aan bezig is.

Je zou eens kunnen rondkijken op het bouwmachine forum, als je serieus met zo'n model aan de gang wilt.

Back