E-REVO topic

Valt vind ik heel erg mee. hij gaat dan net zo snel als een Horman ht2 etc. lekker vlot dus. :) ik zit nu iig tegen de grens aan van waqt de banden op de grond kunnen krijgen. en op eht rechte stuk kan ik hem zelfs helemaal open trekken.
die 18/54 vertanding werk erg mooi. als je daar eens mee gereden hebt, lijkt die 18/65 vertanding ineens heel erg tam.
alleen zou ik de zender wel op 70/30 zetten als je die vertanding gaat gebruiken. anders houd je zeker weten geen as heel.

Alleen zit ik nu met iets anders. Ik wil gaten maken in de buitenkant van de band (midden in de band, in het loopvlak.) zodat het zand er weer uit kan. (ze zetten nu behoorlijk uit, en beginnen erg te trillen.)
Nu is m'n vraag alleen, waarmee kan ik die gaten het best maken? Ik ben zelf namelijk heel erg bang dat die gaten verder uitscheuren als ik ga rijden. ze baloonen namelijk wel mooi.

Wat ik meestal doe is met een punttangetje een stukje rubber van de band (nopje ofzo) pakken en dan afknippen met de schaar in de lengte richting van de band.

Zo krijg je meestal een ruitje , bij de truggybanden b.v. is het nog nooit tot uitscheuren gekomen...

Gaten in rubber gaan het mooiste met een scherp boortje op de boormachine lijkt me.
Dan snij je mooie gladde randen. Toch zou ik het niet aandurven...

Met 70/30 bedoel je de trigger positie op de zender ? Met welke zender rij jij ?

ja, met 70/30 bedoel ik idd de zender. (ik rijd zelf met m'n 3PK met spektrum modul.)

Ik zal eens kijken hoe ik dit ga fixen dan. ik heb het op 1 band geprobeerd met een body-reamer. maar die krijgt er geen gat in. (het gat wat je er in krijgt, trekt meteen weer dicht.)

Gaten in rubber gaan het mooiste met een scherp boortje op de boormachine lijkt me.
Dan snij je mooie gladde randen. Toch zou ik het niet aandurven...

Met 70/30 bedoel je de trigger positie op de zender ? Met welke zender rij jij ?

met een boortje gaat niet. de boor zal happen in het rubber. het beste kun je gaatjes ponsen. ik denk alleen niet dat je de beschikking hebt tot een ponsmachine?wanneer je dat niet hebt kun je ook een rvs/stalen hol buisje van een cm of 10-15 nemen met een iets grotere diameter dan je je gat wil hebben. deze moet je dan een scherpe rand aan slijpen (dus rondom aan 1 zijde afschuinen). dan kun je met behulp van het buisje met een hamer gaatjes in het rubber slaan.

Welk voordeel? heeft het monteren van de long travel rockers en de bijbehorende veren die standaard bij de revo geleverd worden?

gr.

Maar heb je dan niet veel te veel snelheid ?

Ik heb tot nu toe nog alleen wat bashing gedaan, maar dan laat ik hem ook behoorlijk vol gas knallen, motor wordt wel redelijk warm, maar rest blijft koel. Wou idd diezelfde vertanding eens proberen, ze geven die wel als 'optimum' aan voor 4s. Voor 6s geven ze zelfs nog een zwaardere vertanding aan, heb je misschien per ongeluk al die hele zware vertanding erin zitten ? (24/54) Maar die pinion zit niet in de standaard kit.

erevo_speed_chart_461.jpg

als je de zware 24/54 vertanding zou nemen zou de motor dan ook minder warm worden???

absoluut niet, de motor zal nog warmer worden, omdat deze nog zwaarder belast zou worden. die 24/54 vertanding zal iig neit off-road werken. waarschijnlijk is die ook alleen maar bedoelt voor on-road speed runs.

Ik ga het gewoon eens proberen met de 18/54 vertanding, 24/54 lijkt me teveel van het goede voor een 4s setup. Ook gezien het advies van Traxxas zelf in de sheet.

Maar da's meer gewoon eens om te proberen, heb nu al meer dan genoeg power ;-)

En gezien het feit dat Klamath zijn 3S 5000mAh packs goed heet krijgt zal dat met de 2s nog erger zijn lijkt me. Je rijdt toch meer vol gas met 4s dan met 6s, dus de accupacks krijgen meer te verduren. Een 3s 5000mAh kan nu eenmaal meer vermogen leveren door de hogere spanning.

Ik hoop (en denk) dat de SMC's (2S, 9000mAh en 28c) dit wel aan kunnen, maarja, die packs liggen nog steeds bij de douane.

damn, dat duurt zo onderhand al wel behoorlijk lang... imo, zouden ze 1 euro van de invoerkosten moeten afhalen voor elke dag dat ze het pakketje er onnodig hadden liggen. :/

en zoals ik al zei, ik zou zelf niet zwaarder gaan vertanden als 18/54. Remco krijgt zijn motor op een normale dag op zo'n 70 graden. (wel behoorlijk doorrijden.) heet zat dus. zit zelf in ieder geval nog aan een Pro-Line Slipstream body te denken, en dan een koelblok over de motor heen met finnen in lengte richting.

Tja, is een heel verhaal geworden.. 20 mei besteld.. toen 30 dagen mogen wachten (max aantal dagen dat pakketje onderweg mag zijn van Stormerhobbies) daarna meteen actie van hun kant. Nieuw pakketje gestuurt, nu met USPS priority (op hun kosten), maar dat is nu ookal meer dan een week onderweg.. Maar de track/trace geeft aan dat het nu in A'dam is bij de douane ;-) Komt goed ...

USPS priority is ook niet zo heel vlot hoor ;) Duurt meestal ook een week of 2 incl. inklaring...

Maar als het bij de douane ligt komt het deze keer wel goed idd :thumbsup:

Ff gekeken, ik vergis me, tis verscheept met USPS Express Mail International®.

Volgens Stormer zou dat max 10 dagen zijn.

10 werkdagen waarschijnlijk ;) Pakketjes vanuit de States doen er bij mij meestal een week of 2 over , soms langer als het weekend er ongunstig tussen zit.

Het snelste is enveloppepost.... Dan heb je het meestal met een dag of 4~6 in huis.

ik ben die 5333r adjustable wheelbase rear suspention arms (langere achter armen:)) er op aan het zetten best een werkje. nu moeten ook de 5153r drive cups er op maar weet ff niet hoe en waar:confused::confused:

Please help

eventueel nog andere tips ben niet zo'n held met sleutelen maar leer snel

Laatst bewerkt:
ik ben die 5333r adjustable wheelbase rear suspention arms (langere achter armen:)) er op aan het zetten best een werkje. nu moeten ook de 5153r drive cups er op maar weet ff niet hoe en waar:confused::confused:

Please help

eventueel nog andere tips ben niet zo'n held met sleutelen maar leer snel

Die monteer je op de zelfde plaats waar je aandrijfassen nu zitten, en hoe spreekt voor zich.
Heb je stalen cvd's of plastic?
Ik neem aan dat je stalen hebt, want anders heb je niks aan die drive cups.

je vervangt de binnenste cups van de Stalen aandrijfassen met de 5333R cups als je de long wheelbase draagarmen gebruikt.
idd, met de kunststof assen heb je deze niet nodig.

ik snap het ff niet meer ik heb de kunststof assen maar ik lees overal dat de armen alleen werken met de verlengde cups.

kan ik de verlengde armen wel gebruiken met de de kunststof assen dan??

Groet Ronald

Ja .... De plastic assen kunnen standaard al wat in en uitschuiven waardoor ze zonder problemen passen i.c.m. de longwheelbase armen.

De stalen assen hebben een vaste lengte en daarbij heb je met L.W.B. armen de verlengde cups nodig om ervoor te zorgen dat ze er niet uitlopen onder het rijden.

Back