E-REVO topic

Als je een wagen met VEEL kracht wil en weinig snelheid is de SUMMIT je auto .....

In de eerste versnelling traag met gigantisch veel (trek)kracht en in de 2de versnelling redelijk snel met ook nog zat pullingpower erin ;)

Met 1000,- als budget heb je dan nog genoeg over voor een brushless set (EZrun 150A+motor) als je toch sneller wil en een paar lipo's uit Hong Kong ;)

summit

hallo

wat is de snelheid van de summit in 2de versnelling ?
eigenlijk zoek ik een wagen voor te bashen en daarmee lijkt het mij dat ik kracht nodig heb ? of zie ik it verkeerd ?

grt

Als je een wagen met VEEL kracht wil en weinig snelheid is de SUMMIT je auto .....

In de eerste versnelling traag met gigantisch veel (trek)kracht en in de 2de versnelling redelijk snel met ook nog zat pullingpower erin ;)

Met 1000,- als budget heb je dan nog genoeg over voor een brushless set (EZrun 150A+motor) als je toch sneller wil en een paar lipo's uit Hong Kong ;)

Voor bashen heb je niet echt kracht nodig , kracht heb je nodig als je wil gaan klimmen zoals ze b.v. doen met de Summit ... Met bashen hebben de E-revo of de Savage flux ook geen problemen ;)

De snelheid van de stock Summit in de 2de versnelling lag bij mij op 2x 2s lipo zo rond de 35 km/u volgens m'n radargun....

E-revo, ...

oke maar welke zou je dan nemen ?
de

-> E-revo
-> E-revo brushles
-> E-revo 1/16 VXL ?

grt

Voor bashen heb je niet echt kracht nodig , kracht heb je nodig als je wil gaan klimmen zoals ze b.v. doen met de Summit ... Met bashen hebben de E-revo of de Savage flux ook geen problemen ;)

De snelheid van de stock Summit in de 2de versnelling lag bij mij op 2x 2s lipo zo rond de 35 km/u volgens m'n radargun....

De Summit ;)

Met 1000,- als budget zou ik er niet eens over twijfelen..... De Summit + Ezrun 150A/2350kv combo wat lipo's uit Hong Kong en wat reserve assen (plastic delen)... Die ga je nodig hebben weet ik inmiddels uit ervaring ;)

Op 2x 2s lipo is de Summit met een 15 tands tandwiel dan goed voor een kilometer of 60 :mrgreen:

E-revo

hallo

nog een vraagje bij bashen is daar niet vervelend bij als de wagen de heletijd op de achter wielen rijdt ?

en waar is zo een combo setje te krijgen en de prijs ?

grt[

quote=savage .26 picco;1299655]De Summit ;)

Met 1000,- als budget zou ik er niet eens over twijfelen..... De Summit + Ezrun 150A/2350kv combo wat lipo's uit Hong Kong en wat reserve assen (plastic delen)... Die ga je nodig hebben weet ik inmiddels uit ervaring ;)

Op 2x 2s lipo is de Summit met een 15 tands tandwiel dan goed voor een kilometer of 60 :mrgreen:[/quote]

Dat is in het begin en af en toe leuk ... Echter gaat het op een gegeven moment ook wel vervelen .. Hou er wel rekening mee dat de Summit met de genoemde brushless set hetzelfde doet ;)

Als je gewoon lol wilt hebben kun je ook eerst gewoon brushed rijden met de standaard motor+regelaar , zo'n combo is o.a. hier Hobbycity te bestellen is tevens de beste prijs die je zult vinden ;) Ook meteen de Turnigy 2s 5000mah 15c lipo's daar bestellen ;)

E-revo, ...

ja ik heb het met mijn rustler VXL en er is niks meer aan vind ik zeker niet voor off-road

Dat is in het begin en af en toe leuk ... Echter gaat het op een gegeven moment ook wel vervelen .. Hou er wel rekening mee dat de Summit met de genoemde brushless set hetzelfde doet ;)

Als je gewoon lol wilt hebben kun je ook eerst gewoon brushed rijden met de standaard motor+regelaar , zo'n combo is o.a. hier Hobbycity te bestellen is tevens de beste prijs die je zult vinden ;) Ook meteen de Turnigy 2s 5000mah 15c lipo's daar bestellen ;)

met de e-revo bl heb je een klant en klare auto met brushless setup en 2.4ghz zender. als je niet knetterhard wilt zet je hierin 4s lipo's en stel je de regelaar in op 100% punch control. verder kun je ook kiezen voor kracht of snelheid met de keuze van je vertanding. over voldoende kracht om te bashen hoef je met brushless geen zorgen om te maken.

wil je met deze auto af en toe crawlen, kun je de bak ombouwen tot een 2-bak waardoor je er een eerste versnelling bij krijgt.

maw met de e-revo bl kun je alle kanten op (ik spreek niet uit ervaring, ik koop nooit rtr....)

Met alleen ombouwen van de bak ben je er nog niet m.b.t. het crawlen... Daar zul je toch ook de gelockte diffs van de Summit voor nodig hebben ;)

Als je best of both worlds wil hebben kom je uit bij de Summit...

Hij wil niet een supersnelle bak, dus hoeft hij toch niet zo snel als de E-revo te zijn???

savage.26picco bedoelt dat je met een Summit kan crawlen, en ook nog een leuke snelheid kan rijden als je dat wilt! Oftewel both worlds...

Greetz,
Joram

hallo

kan iemand mij helpen met mijn keuze ik ga een nieuwe RC auto kopen maar weet niet goed welke

ik dacht aan de

-> Traxxas E-revo
-> Traxxas E-revo 1/16 VXL
-> Traxxas summit
-> Hpi savage FLUX

Waarom heb je de 1/16 e-revo erbij staan, zou ik sowieso niet voor gaan als je een budget van 1000 euro heb.
Heb geen ervaring met de summit, maar ik zou voor de Flux of de ERBE gaan.
En mijn voorkeur van die 2 is de flux.

Mwoa.. ik denk dat de E-Revo toch sneller is dan de Summit hoor. ;) dus "the best" zou ik het niet noemen. maar wel een mooi compromis model.
"The best of both worlds" is een Engelse/Amerikaanse uitdrukking voor een mooi compromis ;) In dit geval dus kunnen crawlen en toch ook nog in staat zijn tot aardige snelheden ;)

Hij wil niet een supersnelle bak, dus hoeft hij toch niet zo snel als de E-revo te zijn???

savage.26picco bedoelt dat je met een Summit kan crawlen, en ook nog een leuke snelheid kan rijden als je dat wilt! Oftewel both worlds...

Greetz,
Joram

Joram die snapt 'm helemaal ;) En met zo'n 60 km/u op 4s en nog zat speelruimte om nog harder te gaan gaat de Summit toch ook aardig van z'n plek hoor... In ieder geval te hard eigenlijk voor de standaard banden , die worden nu al echt 2 keer zo hoog en 3 keer zo smal volgas om nog maar te zwijgen over de aandrijfassen ;)

Ja.. maar Savage zei "the best of both worlds" ^.^
Dat is dus een compromis tussen allebei zoals Joram ook al aanhaalde.

als je een mooie all-around auto zoekt, is de Summit zeker een goede keus hoor. :) mooie grote zachte banden voor grip in terein, je kunt de diffs locken, mooi hoog op de poten en de 2 versnellingen.

om het nog moeilijker te maken:
- voor €1000 kocht ik een Losi LST XXL (komt met spektrum dx3s)
- alle nitro spullen direct verkopen;
- NEU 1521 motor erin met een monster max regelaar;
- Mooie 6s lipo minimaal 5000mah en minimaal 35c
- + de nodige spullen van td-racing voor de ombouw naar brushless....

edit: of een savage flux met het chassis van gcmachine GC Machine Online

Laatst bewerkt:
Back