Ik heb een Hangar 9 1/4 scale Piper Cub overgekocht maar heb een probleem met de aandrijving. Motor E-Flite 110, ESC YGE 90HV. Als ik de motor rustig op toeren breng gaat alles goed. Geef ik minder throttle en dan gelijk weer meer dan 'stalled' de motor en een 'squeelch' geluid. Ik heb geen programmeer kaart voor deze motor en kan ook niet zo snel een originele vinden (De kaartjes van ICE en YPG zien er hetzelfde uit) Ik ben redelijk nieuw met elektro aandrijving. Enig idee wat dit kan zijn? (Timing?) Gr. Joeri https://www.veed.io/view/4a91aac3-40ef-485d-a942-e6e3bce3efa4?panel=share
Je kunt beginnen om de regelaar terug te zetten naar de fabrieksinstellingen door mode 5 te selecteren met je zender, op de yge website staat de handleiding. Het krijsen van de motor kan ook veroorzaakt worden door een mechanisch defect aan de motor, bijvoorbeeld versleten lagers. Is de prop goed gebalanceerd? Is je motor as recht?
Dank voor de reactie. Manual al doorgenomen gisteren. Mode 5 had ik opnieuw ingesteld. Prop is gebalanceerd. As recht. Lagers moet ik nog beoordelen. Ik ga toch maar zo'n cloon prog kaartje bestellen en kijken of het werkt
probeer ook eens met een kleinere prop. Soms is het probleem dat de motor de massa van de prop niet snel genoeg kan accelereren, dan blijft de motor achter op wat de regelaar aanstuurt. Als dat het probleem oplost, dan kan je nog eens de huidige maat prop proberen maar dan een lichtere (massa) prop, b.v. Xoar. Soms helpt het ook om de timing lager te zetten. succes
Zonder prop loopt de motor ok. Nu net nieuwe props besteld, goed idee! Hoop dat die timing lukt met dat cloon kaartje (eBay, zal even duren)