dwars doorsnede HMS VICTORY

halfdek

Mijlpaal bereikt, het laatste dek is beplankt! Moet nog wel geschuurd worden, het dek en de randen.
full

Er kwam wel wat rekenwerk bij kijken, want ik wou geen half plankje of met een klein stukje ergens eindigen. De planken zijn 4 milimeter breed, maar er zit wel eens een verschil in van een tiende of meer mm. Dus om goed uit te komen is het wel veel passen en meten.

Laatst bewerkt door een moderator:
model 6 april 2014

full

Na dat alles is geschuurd ga ik de kuil opbouwen en het laatste stukje verschansing beplanken.

Je maakt er we iets spectaculairs van :cool:
Jammer dat ik er niet bij ben, zou deze graag in het echt willen zien.

detaillering halfdek

Wederom dank voor de vele complimenten!
Vandaag veel gedaan. Alle kantjes geschuurd en het halfdek, toch een uur of drie mee zoet geweest. Verder de laatste stukjes verschansing aan de binnenkant beplankt. De mastring geschilderd en geplaatst en de nagelbank is ook klaar. Ben nu bezig met de reling van de kuil. De 1e lat zit al vast daar word de reling op gebouwd.
full

De kleur is niet helemaal correct op de foto, komt door de flitser (denk ik ) is een tikkie te licht uitgevallen.

Netjes hoor pietsan.
Volgens mij kom je op de ontmoetings dag met kant en klare doorsnede.
En misschien met de beginfase van je volgende project. :D

Ik denk dat het halfdek wel gereed zal zijn de 19e, maar of ik de buitenkant ook klaar krijg dat is nog maar de vraag?
Volgend project word de hms Surprise hopenlijk van Caldercraft, ik weet alleen nog niet wanneer die te koop is. Ze zijn bezig met een nieuwe kit van dit schip.

ik heb inmiddels de nieuwe manier ondekt om foto,s te up-loaden en ben zo dus niet meer afhankelijk van de beperking in mijn fotoalbums (die vol zijn)
Op de foto de reling die ik gisterenavond nog heb gemaakt. Moet natuurlijk nog wel geschilderd worden.

omlijsting kuil

Op de Victory zit een omheining van touw om de kuil. bij dit model zit dit er echter niet op. ik had nog een paar pilonnen van een andere kit over en heb ze zodanig zelf gemaakt. Ik vind het net iets extra,s hebben.
full

Ik ben nu bezig met het afwerken van de verschansing op het halfdek. Er komen nog nagelbankjes aan, een knecht om lijnen op te beleggen, sierlijst en de bolders om af te meren. En natuurlijk het potdeksel.

Back