Duyfken onder vol zeil... een ontdekkingstocht

dit is wat ik zelf ook voor ogen heb bij de black pearl , dat jij laat zien dat het mogelijk is geeft mij alvast een extra stimulans om het straks ook te proberen.

Gossie, dat ik voor jou nog een inspiratie kan zijn... wat een geweldig werk ben je aan het doen met de Black Pearl, Marc!

Prachtig wat je laat zien.
op een Engelstalig forum heeft iemand piano snaren gebruikt voor het bollen van de zeilen.
Ben zelf nog niet zover maar wou die methode ook wel eens proberen. Misschien wil jij deze voor mij wel even uit testen ;).

Marc,
Uw wens is mijn bevel...
Ik heb voor mijn gekwetst staand blinde-lijkje een spalk gemaakt met behulp van een stukje metalen gitaarsnaar die ik nog ergens in een la had liggen (lage E, de dikste snaar).
Als je nieuwe zeilen maakt kan je wellicht ook een dunnere snaar gebruiken, maar hier moet er echt gerepareerd worden en oude knikken worden recht getrokken. Lijkt het goed te doen en heeft ook een mooie lichte kleur!

upload_2020-7-15_12-22-20.jpeg

upload_2020-7-15_12-27-7.jpeg

groeten,
Gijsbert

Scherp opgemerkt, Hans.
Ze zitten inderdaad verder uit elkaar dan zou moeten. Af en toe smokkel ik een beetje, haha...

upload_2020-7-20_13-3-4.jpeg

Ik tel er hier bij de replica tot aan de spreeworst ongeveer 20, bij mij zijn het er zo'n 12. Maar optisch zijn ze op het model wat meer aanwezig doordat de draad dikker lijkt, dus ik vond het niet zo erg...

Gijsbert

Beste mensen,

Wat zijn we toch gezegend met onze hobby!
De hele wereld zit in een corona-kramp en wij houden ons hier bezig met zeiltjes, stukjes hout en messing... heerlijk gewoon!

Ik zit er nu mee dat ik van deze 21'ste eeuwse astronaut een 17'de eeuwse matroos zou willen maken. Heeft iemand hiervoor een goede tip of link?

upload_2020-7-22_19-19-58.jpeg

groeten,
Gijsbert

Back