Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat klopt Jan, Ik zie hiervoor eigenlijk ook geen oplossing. Om dit te voorkomen zou het gehele braadspil richting de grote mast moeten verschuiven. Zeker wel een 13 mm en dat laat het luik en verdere dekinrichting niet toe. Dus ik weet nu niet hoe ik dit schavielen zou moeten voorkomen? Ook de mast is op de juiste positie geplaatst.Groenenberg,
Ik zie dat er lijnen lopen van ergens van de fokkera naar het braadspil. Die lijnen knikken tegen de rand van het voordekje aan.
Is dat zo de bedoeling? Dat lijkt mee een zeer kwetsbaar punt voor die lijnen voor doorschuren. Schavielen in vaktermen.
Het is nu volgens de bouwbeschrijving zo gemaakt en ik zie dit schavielen ook gebeuren bij andere bouwers. Inderdaad kan ik hiervoor geleideblokjes plaatsen. Ik verwacht door het plaatsen van het voorsmanzeil er nog meer van dit soort knikken gaan ontstaan.Je zou met enkele geleide blokjes kunnen werken, die kun je in principe overal plaatsen om het schavielen te voorkomen. Ik weet niet wat de bouwbeschrijving hierover zegt.....?
Bedankt Hans voor deze afbeelding.Het is een "probleem" wat het origineel in Australië ook heeft. In principe moet je dan de braadspil en het luik wat naar achteren verplaatsen en het voordek iets korter maken om het op te lossen.
Bekijk bijlage 238463
Ik had het idee om over de volledige breedte van het dek rondhout te maken zodat het touw dan geen scherpte tegen komt. Het wordt er dan allemaal niet mooier op. Ik denk dat ik het zo laat. Het zijn 7 touwen die de bovenrand raken. En om deze allemaal van blokken te voorzien is ook niet realistisch.Ga je nog iets aan het schavielen doen Hans??
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt om het zo te laten, want allerlei aanpassingen komen waarschijnlijk niet ten goede van je model.Ik had het idee om over de volledige breedte van het dek rondhout te maken zodat het touw dan geen scherpte tegen komt. Het wordt er dan allemaal niet mooier op. Ik denk dat ik het zo laat. Het zijn 7 touwen die de bovenrand raken. En om deze allemaal van blokken te voorzien is ook niet realistisch.