Duyfken Kolderstok

[QUOTE="*Hans*, post: 3761125, memberbraadpan. Ligt het luikje nog los Hans?
Alles ligt inderdaad nog los. Ook de braadspil. Alleen het rooster ligt vast. Zie je iets?:)

Laatst bewerkt:
Als ingenieur zeg ik dan dat het niet gecentreerd op de hartlijn ligt.
Ik heb hem snel even goed gelegd:confused:
mal 017.JPG

De bovenkant van de verschansing is geplaast. Ik ga nu de schaarstroken op de hoge dekken nog plaatsen en zal daarna eerst nu het hele schip in de zijdeglans zetten.
mal 003.JPG

Duyfken heb ik eerst grondig geschuurd met korrel 240 en daarna gespoten in de blanke lak. Even wennen aan zijn nieuwe donkere kleur! afhankelijk van het resultaat besluit ik hoeveel keer te gaan lakken. Op de achtergrond zie je de spuitbus waarmee ik dit heb gedaan. ( heb ik tot nu toe op al mijn modellen gespoten en dat bevalt goed)
mal 011.JPG

Ik overweeg nog om het onderste gedeelte van de verschansing ook in het okerrood toe te passen. Dit is bij de replica gedaan zoals de foto toont. Dat kan heel eenvoudig worden gemaakt door fineer van 1 mm te verven en er tegen aan te maken. Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.
duyfken_1606_-__18.JPG

Waarom hebben ze op de fortuining niet de volgorde rood-wit-blauw aangehouden op de replica? maar blauw-wit-rood?
Schiet mij maar lek...o_O
duy.jpg

Dat was mij indertijd ook opgevallen - en ik weet het ook niet. Van achter naar voren klopt het op de bovenste rij vlakken, maar daaronder weer niet.

Back