Dordrecht 1618 - VOC retourschip

Mooi model hans, moet wel spannend zijn om je eigen kit te gaan leveren en kijken wat met er van maakt. Ben in iedergeval onder de indruk.

Ehh Ja! De smileys zijn allemaal nog te zwak om uit te drukken wat voor gevoel dit geeft.

We hebben inmiddels aan de Bataviawerf inderdaad de eerste dozen nu afgeleverd. In theorie zouden ze hier nog een doos kunnen hebben liggen - mits deze al niet verkocht zijn. Wanneer ik de facebook-pagina van de werf zag is er veel belangstelling voor de doos.

uiterst verzorgde bouwdoos met veel details.
de lantaarn vind ik zeer bijzonder en historisch aanvaardbaar
groetjes
Ward

Sinds de laatste post in deze topic is er het nodige aan tijd verstreken. Het model van de Dordrecht heeft een hele tijd in het dok gelegen zonder dat er verder iets aan gedaan is, maar dit najaar is het model door een klant gekocht, met het verzoek of ik het af wilde maken.
DSit slokt momenteel een deel van mijn tijd op - naast de ontwikkeling van het nieuwe model en het verder uitwerken van enkele andere potentiële nieuwe schepen.

Ze is nu zover (met excuus voor de rommelige foto's):
IMAG1795.jpg

IMAG1831.jpg

IMAG1832.jpg

Goed bezig Hans! Ik zou er echt moeite mee hebben zelf gemaakte schepen te verkopen;) Ik ben natuurlijk benieuwd wat je allemaal aan het uitdokteren bent naast je nieuwe model:thumbsup:

ben benieuwd Hans om de Dordrecht te zien als nieuwe aanwinst

PS: had je ook nog steeds plannen voor een Nederlandse doorsnede

Inmiddels zijn we begin juni, en het model van de Dordreght is af. Deze zal komende week naar haar nieuwe eigenaar toe gaan, waarna ik me volledig op de Zeven Provinciën zal gaan storten.

In basis is het schip niet veel anders dan de Batavia, met name de spiegel is afwijkend.

Foto's:

Dscf5365bewerkt.jpg

Dscf5362.jpg

Dscf5363bewerkt.jpg

Back