Dolphyn 1750 - Corel - 1:50

Gerrit, gewoon die bestelling annuleren en elders bestellen. Ik bestel alleen op webshops die een voorraad op de site bijhouden en anders mail ik ze eerst, want ik wil niet weer (net als toen ik begon) en als jij nu, een maand moeten wachten. Super vervelend. En onbegrijpelijk dat die webshops niet begrijpen dat ze hun eigen handel om zeep helpen op deze manier. Ik had dat bij Toemen modelbouw. Daar heb ik dus een slechte ervaring mee. Na een maand de bestelling nog niet compleet en 3 x achteraan moeten gaan. Namen en rugnummers delen mensen. Laat ze het maar in de portefeuille voelen, anders leren ze het nooit.
Zeker, je hebt helemaal gelijk en ik heb de bestelling inmiddels ook geannuleerd. Het is nu 2 weken geleden dat ik de bestelling deed en alles was op voorraad volgens de site. Overigens met Toemen heb ik ook diezelfde slechte ervaring. Dit jaar op 27-7 iets besteld, op 14-10 bericht dat het was verzonden. Ik had in de tussentijd wel wat mailcontact gehad over de status, moest ik echt achteraan. Gelukkig was het iets waar ik geen haast mee had en het scheelde de helft van de prijs met elders. Ik denk dat ze het eigenlijk niet eens konden leveren voor die prijs omdat ze het moesten nabestellen.
Maar goed, voor mij geen zaken meer met Modelbouw De Kombuis.
 
Ik heb eens iets besteld bij de kombuis, maar heb ik nooit binnengekregen. En een vriend had datzelfde verhaal bij roemen. Bestel tegenwoordig veel bij sjaaks hobby's hop als kolderstok iets niet heeft.
 
Sjaaks Hobbyshop is goed, alleen geen hout.
Cornwall modelboats in de UK is een superservice
En de grootste aanrader Kolderstok, heeft ook hout en persoonlijke wensen maar dan even contact opnemen.
Met de rest allemaal geen ervaring.
 
Ja, ik heb ook 2 x besteld bij Hans van Kolderstok. Supersnelle service en korte lijntjes. Sjaak's Hobbyshop had ik ook goede ervaring mee en ook Hobma Modelbouw in Elst, zit bij mij zo ongeveer op de hoek haha.
 
Zeker, je hebt helemaal gelijk en ik heb de bestelling inmiddels ook geannuleerd. Het is nu 2 weken geleden dat ik de bestelling deed en alles was op voorraad volgens de site. Overigens met Toemen heb ik ook diezelfde slechte ervaring. Dit jaar op 27-7 iets besteld, op 14-10 bericht dat het was verzonden. Ik had in de tussentijd wel wat mailcontact gehad over de status, moest ik echt achteraan. Gelukkig was het iets waar ik geen haast mee had en het scheelde de helft van de prijs met elders. Ik denk dat ze het eigenlijk niet eens konden leveren voor die prijs omdat ze het moesten nabestellen.
Maar goed, voor mij geen zaken meer met Modelbouw De Kombuis.

Vervelend Gerrit. Hopelijk heb je je spullen snel en kun je eindelijk aan de slag!
 
Bedankt voor de tips. Ik heb ook positieve ervaringen met Sjaaks Hobbyshop. Daarnaast ook positief met Krikke Groningen, Modelbouw Dordrecht, Scenery Workshop is ook goed voor gereedschap en opbergsystemen, Magazijn Blijdorp ook goed.

Ik kom er zojuist achter dat ik ook ooit negatieve ervaring had met Historische Modelbouw en dat ik daar uiteindelijk ook een bestelling geannuleerd had. In de handtekening ston ook de naam Jan Dekker net als bij de mails van de Kombuis. Plaatje begint helder te worden.
Vanmiddag kreeg ik een rare mail van de Kombuis:

Zoals u al aangaf in uw e-mail, gaan wij uw bestelling annuleren, voor het terug betalen van uw aankoopbedrag ontvangen wij graag uw bankgegevens, zodat wij u het aankoopbedrag kunnen terugbetalen, zodra wij uw bankgegevens hebben ontvangen, krijgt u binnen circa 5 dagen het aankoopbedrag a € 73,40 teruggeboekt naar uw bankrekening.

Het risico van doorgeven van foutieve bankgegevens is voor rekening van de klant.

Een beetje bedrijf weet exact op welke tegenrekening ze iets moeten terugbetalen en dreigen niet dat foutieve gegevens je eigen schuld zijn. Wat een aanfluiting zeg, schaamteloos gewoon.
 
Bedankt voor de tips. Ik heb ook positieve ervaringen met Sjaaks Hobbyshop. Daarnaast ook positief met Krikke Groningen, Modelbouw Dordrecht, Scenery Workshop is ook goed voor gereedschap en opbergsystemen, Magazijn Blijdorp ook goed.

Ik kom er zojuist achter dat ik ook ooit negatieve ervaring had met Historische Modelbouw en dat ik daar uiteindelijk ook een bestelling geannuleerd had. In de handtekening ston ook de naam Jan Dekker net als bij de mails van de Kombuis. Plaatje begint helder te worden.
Vanmiddag kreeg ik een rare mail van de Kombuis:

Zoals u al aangaf in uw e-mail, gaan wij uw bestelling annuleren, voor het terug betalen van uw aankoopbedrag ontvangen wij graag uw bankgegevens, zodat wij u het aankoopbedrag kunnen terugbetalen, zodra wij uw bankgegevens hebben ontvangen, krijgt u binnen circa 5 dagen het aankoopbedrag a € 73,40 teruggeboekt naar uw bankrekening.

Het risico van doorgeven van foutieve bankgegevens is voor rekening van de klant.

Een beetje bedrijf weet exact op welke tegenrekening ze iets moeten terugbetalen en dreigen niet dat foutieve gegevens je eigen schuld zijn. Wat een aanfluiting zeg, schaamteloos gewoon.

Wat een rare club die Kombuis! Natuurlijk weten ze je betaalgegevens. En dan er weer 5 dagen over doen (minstens). Toemen, waar ik bestelde, betaalde tenminste meteen netjes zonder gedoe terug, dat spreekt nog voor hen. Ik heb ff gegoogled op de Kombuis: regen van klachten. Wel, de Kombuis streep ik definitief af van mijn lijstje. Schaamteloos, wat je zegt Gerrit.
 
Heb je met ideale betaald? Dan kan je dit namelijk niet zien als bedrijf.
Ja, daar zeg je wat. Ideal is niet ideaal, pun intended. Daarom betaal ik bij voorkeur met Paypal. Je kunt je geld tot 90 dagen terugvorderen en dan zoeken zij het wel uit. Bovendien vind ik het makkelijker dan iedere keer mijn pasje en dat stomme apparaatje op te zoeken. :) In januari een reisje na Spanje geboekt met Ryan Air. Ging natuurlijk niet door. Na een half jaar schrijven, bellen, mailen nog steeds geen enkele reactie van RA. 90 dagen termijn allang verstreken. Toch mailtje naar Paypal gestuurd: hey, deze gasten betalen niet terug, doe iets! Instant mailtje van PP: termijn verstreken. Paar minuten later stuurde PP een klacht naar RY (kopie van PP door een medewerker opgestelde klacht.) Half uur later; RA: geld teruggestort op mijn rekening! Dat dus. Dus reus PP (market cap 250 miljard) pakt prutser RA (market cap 18 miljard) even aan en dan kan het wel :)
 
Laatst bewerkt:
Niks mis met ideal, alleen zit er een bank tussen en daar krijg je als ondernemer je geld van. Je ziet dus geen rekeningnummer van je klanten. Wel een goed gevoel dat niet iedereen je rekeningnummer, naam en adres heeft, maar dit binnen de bank blijft.
 
Niks mis met ideal, alleen zit er een bank tussen en daar krijg je als ondernemer je geld van. Je ziet dus geen rekeningnummer van je klanten. Wel een goed gevoel dat niet iedereen je rekeningnummer, naam en adres heeft, maar dit binnen de bank blijft.
Volgens mij zit anders Paypal er tussen. Met iDeal kun je je betaling niet terugboeken/ongedaan maken. Met Paypal wel. En dat vind ik dus wel een fijn idee. Dat is een van de redenen van PP populariteit. NL blijft en beetje hangen bij iDeal, ja van de NL grootbanken... Scheelde mij al honderden euro's van Ryan Air. Had ik via iDeal betaald had ik nu een voucher (waardeloze "I owe you" gehad).
 
Je hebt geen PP saldo nodig. Ik zie het voordeel daar niet van in en volgens mij is dat een overblijfsel van lang geleden. Ik heb geen saldo bij hen. PP is eigenlijk een koppeling aan je bestaande bankrekening. Alleen zorgen zij nu voor het betalingsverkeer, incriptie et. cetera. Alleen zij geven een geld terug garantie aan de consument (en die werkt, zelfs na de door hen vastgestelde voorwaarden, heb ik zelf ervaren) en iDeal niet. Bij iDeal ben je gewoon je geld kwijt Stephan, check hun voorwaarden maar. Meer zeg ik er niet over. ;) Laten we Gerrits bouwverslag maar niet verwateren hiermee...
 
Ok, ik wist niet dat via iDeal het rekeningnummer niet zichtbaar was voor de andere partij, wel vreemd want ik dacht dat ik wel vaker annuleringen zonder wedervragen terugbetaald heb gekregen. Het geld was overigens wel 9-12 teruggestort op mijn rekening. Was vergeten de artikelen elders te bestellen en heb ik vanmiddag gedaan, toevallig had ModelbouwCompany alles wat ik wilde en het is ook al verzonden, heb T&T ontvangen. Zo kan het dus ook :)
Ik betaal hoofdzakelijk via iDeal, dure dingen ook wel via Visa voornamelijk in buitenland, soms PP.
 
Back
Top