Dji Naza met Spektrum DX6i, eindelijk gelukt...

Eindelijk heb ik mijn Spectrum DX6i werkend in alle modes met Dji Naza. GPS met fail-safe, ATTI met fail-safe en Manual met failsafe. En als klap op de vuurpijl ook nog course-lock aan en uit.

Het zal voor de Pro's hier op het forum wel niets bijzonders zijn, maar voor mij een hele overwinning.

Het advies van Plotterwelt (Johan) opgevolgd en de fail-safe schakelaar voorzien van rode markering.

Ik was al van plan om een andere zender aan te schaffen, maar dat word nu een GoPro Hero 3 White denk ik. :D

Hier wat foto's en een joepie tjoepie filmpje.

De juiste instellingen volgen nog.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier dan het meeste van de instellingen op de DX6i die ik gedaan heb.

full

full

full

full

full

full

full

Knap gedaan! 8)

Mag ik vragen welke ontvanger je gebruikt? Ik heb gelezen dat je de failsave niet op al de spektrum ontvangers kan programeren icm de Naza..?

Ja dat klopt, maar dan gaat het om de flail-safe van de zender i.c.m. de ontvanger en dat is wat anders dan de fail-safe die nu geprogrammeerd is. Mijn ontvanger is de 6210, die ondersteund ook niet de fail-safe die je wil als je b.v. buiten het bereik van je zender bent of als je je zender uit zet.

De fail-safe die ik nu heb is met een schakelaar op de zender te activeren en daarmee krijg je dus de "Return to Home" funktie. Als ik buiten het bereik van mijn zender kom dan is hij ook erg snel beneden.:(

Je kan de failsafe van de DX6I alleen op een gaspositie zetten als je buiten bereik komt.

Als je die op hovergas zet zou je de minste schade hebben omdat hij dan langsam zou zakken als de lipo leeg raakt .

Is geen garantie dat het zo is maar ik zou me het goed kunnen voorstellen.;)

Mvg Johan

Heeft de spektrum DX6i een ingebouwde fail save wanneer hij geen signaal heeft? Hoe kan ik dit dan instellen?

Ja dat heeft die, enkel voor gas, iets waarbij je niets aan hebt wbt en naza...
Lees even de manula door, daar staat het wel in...

Dat word gedaan door de gaskanaal op die stelling te brengen als je zou willen en dat de ontvanger nieuw binden met de zender .

In de Naza assistent is de werking goed te zien.

Mvg Johan

Wanneer de ontvanger enkel smart-failsafe ondersteunt kan je enkel voor het throttle kanaal een failsafe positie instellen. Heeft echter niets te maken met de zender, het is de ontvanger die failsafe op alle kanalen moet ondersteunen.

Throttle op hover instellen is ook een slecht plan, want een smart-failsafe ontvanger zal voor de overige kanalen de laatste positie aanhouden, het kan dus goed zijn dat je multi gewoon wegvliegt tot de batterij op is...

Laatst bewerkt:
Ik heb enkel ervarting met de bijgelevrde ontvanger.. Weet dat de bij de dx8 geleverde ontvanger het wel wil... ;)
Ondering wisseln, gene idee of dat wil, en of de zender dat snapt.. heb zelf geen Spectrum zenders hiet, en heb enkel ervaring met bijgeleverde ontvangers.

Ik leer graag wat bij!

Ok, dus conclusie: de standaard meegeleverde DX6i fail save heb je weinig aan met een quadcopter, omdat hij er anders alsnog vandoor vliegt?

Is mogelijk...
Je kan aleen he tgas bv op 40 % zetten in failsafe, dan komt hij langzaam naar benee.. Maar de echte naza failsafe zal niet gaan werken...

Dus dit zal niet werken!

Als een baksten komt hij naar beneden Emil

Trek maar eens je gas op 40% van de Graupner die je hebt. :oops:
(wel de copter eerst op hoogte brengen , anders kan je niet meer reageren)

Beter is die op 50 % te zetten.

Mvg Johan

Ok, dus conclusie: de standaard meegeleverde DX6i fail save heb je weinig aan met een quadcopter, omdat hij er anders alsnog vandoor vliegt?

Met de standaard meegeleverde ontvanger ben je niets, dat heeft op geen enkele manier met de dx6i zelf te maken.

50% gas is erg gevaarlijk, ik zou liever mijn hexa als een baksteen naar beneden laten gaan dan hem kilometers ver te laten vliegen tot de batterij op is.

Denk niet dat hij ver zou komen , met een GPS modul zou hij moeten blijven staan als je aan het hoveren was.

Zonder zo hij met de wind mee drijven als een ballon .

Wegvliegen geloof ik niet echt, hij krijgt geen stick beveel van de zender als hij in de failsafe gaat , als je aan het rond vliegen was gaat hij gelijk dalen omdat je niet kan korrigeren.

Het zal binnenkort wel eens berichtet worden wat hij doet als het weer beter word en meer DX6I vlieger de naza uitlaten.;)

dat heeft op geen enkele manier met de dx6i zelf te maken

Met de zender moet je de failsafe progammeren voor de Naza.
Kan je het niet in de zender instellen zal ook nooit de naza er op aanspringen en in de failsafe gaan.

Mvg Johan

Zoals ik reeds zei houden de overige kanalen (behalve throttle) de laatste positie aan wanneer de ontvanger geen preset failsafe heeft. Indien je vooruit buiten bereik vliegt dan zal bij bij 50% throttle failsafe dus gewoonweg blijven vooruit vliegen tot de batterij op is. Niet doen dus :)

Ja de failsafe in naza is nog een heel ander verhaal, die moet je inderdaad via de zender goed instellen. Maar dat is geen probleem met een dx6i.

Ja de failsafe in naza is nog een heel ander verhaal, die moet je inderdaad via de zender goed instellen. Maar dat is geen probleem met een dx6i.

Voor de Pro's onder ons misschien niet nee, maar voor de newbee's een hele opgave hoor. Ik ben al blij dat het mij gelukt is zonder hulp van anderen. :D

Je bedoelt het progammeren van de RTH funktie.

Dat is in mijn ogen geen failsafe van een zenderset .
Dat is een hulpmiddel die in de naza zit , hij moet alleen op een schakelaar op de zender geprogammeert worden .

En daar hoeft een zender ook helemaal geen failsafe funktie voor te hebben om dat te kunnen progammeren. ;)

Mvg Johan

Back