Beste, Ik heb onlangs een lader gekocht, de 'Team Orion advantage IQ605'. Ik wil deze lader gebruiken om mijn 3s 1500mah lipo's te laden. Toen ik het apparaat aansloot bleek er echter iets mis te gaan met het gebalanceerd laden 'BATTERY VOL ERR CELL CONNECT'. Ik heb 3 verschillende 3s batterijen geprobeerd en het probleem blijft bestaan. De charge functie doet het (gelukkig) wel gewoon. Ik heb de lader van een vriend geleend en dan lukt het balanceren wel. Ik heb de pinnen van het geïntrigeerde balanceboard doorgemeten en ontdekte dat over de 2de pin geen spanning loopt, bij de werkende lader is dit wel geval. Ik vraag mij dus af of dit te maken is. Ik heb verder geen slechte soldeerpunten aangetroffen in de lader. Alvast bedankt voor de moeite. Groet, Teun Prevoo
Hier het zelfde probleem. Al is het een ander merk/type lader, de oorzaak en de remedie zullen het zelfde zijn. Overigens is het natuurlijk niet toevallig, dat de laders erg veel op elkaar lijken. http://www.modelbouwforum.nl/threads/imax-b6ac-lader-probleem.236261/
Ik had pas iets soortgelijks met mijn IMAX B6 kloon lader. Er bleek naast een balanceerpoort een printspoortje doorgeband. Ik heb daar een draadje op gesoldeerd het witte draadje bovenin de foto
Dat ziet er zeker netjes uit hmeijdam. Ik gebruik nu de 5S balancer uitgang, in de 4s uitgang doet namelijk één pinnetje het ook niet. Zal ergens komende dagen het apparaat weer eens open schroeven om een kabeltje te trekken.