de zwarte leeuw 1/48 fluitschip

laatste lijntjes geknoopt op naar het volgende
DSC05562.JPG

test zeilen tanen
DSC05566.JPG

DSC05567.JPG

heb 2 fotos genomen omdat soms de kleur niet echt overeen komt op de foto als het echte maar het zit er wel dicht tegen
hopelijk is het morgen als het droog is de zelfde kleur want deze vind ik wel goed.
het linkse is het niet gekleurde maar dat hadden jullie waarschijnlijk ook al gezien
met verschillende soorten kofies geprobeerd maar de echte oploskoffie komt bij mij het best over de anderen waren veel te licht naar mijn goesting

Witsen schrijft ook hierover:

Het groot zeil is breedt 23 kleedt, Hollandts kanefas, gekleurdt ende met een goeden oplosch koffij en houdt boven aan 't raa-lyk 26 ellen, is op en neder diep 14¼ ellen, en kan varen zonder of met een bonet.
De fok is breedt 20 kleedt, houdt boven aan 't raa-lyk 22 ellen, is diep 11¾ ellen, en 't bonet daar onder is diep 3¼ ellen.
De bezaan met zyn bonet is onder breedt 16 kleedt, Hollandts kanefas, achter diep 20 ellen, het halsje voor breedt 2½ kleedt, en houdt aan de roe 24 ellen.
Het groot mars-zeil is onder breedt 21 kleedt, boven breedt 12 kleedt, houdt 13½ ellen, en is diep 18 ellen.

Dus daar zit je goed :-)

Back