Jaques
Forum veteraan
Als het geen watervaste lijm is dan moet het te doen zijn FrankHoutlijm weken met water denk ik.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als het geen watervaste lijm is dan moet het te doen zijn FrankHoutlijm weken met water denk ik.
Het lijkt er op met de uitleg die Kolderstok heeft gegeven dat ik een lat te weinig heb geplaatst. Ik loop niet horizontaal maar iets naar boven. Geen overdreven ramp natuurlijk zoals ik het maakte maar wel belangrijk hier nogmaals te melden. Mijn lat had moeten zakken bij de boeg. En dan had ik ook wat uit moeten vullen voor de luizenplecht. Als ik gezakt was hadden er namelijk wel de 4 latten boven gekunt. Excuses voor de verwarring en mijn getoonde foto's wat niet geheel correct is. Maar nogmaals er was geen wet van hoe te beplanken dus ook mijn beplanking is niet verkeerd maar niet uitgevoerd volgens de BB.
Helemaal mooi Frank. Ik zie dat je een herkenbaar buigertje hebt. Ik gebruikte ook vaak het grootste hulpstuk zodat de lat achter het beugeltje van dat hulpstuk viel. Maar de eerste lat is het lastigste om te zetten!.
Multifunctioneel gebruik!Die gebruik ik ook voor de andere ronding. Eerst buig ik ze naar beneden en dan maak ik ze rond. Als ze nog iets vochtig zijn vallen ze trouwens al met punaises rond de boeg. Maar zeker handig buigertje van Kolderstok.
Dat wordt na schuren mooi strak Frank!