De Zeven Provinciën Hans

Mijn 7P ligt dit weekend op haar kant om de puttingijzers te gaan maken. Ik gebruik daar van die handige kussentjes voor met een vulling van polyurethaan korrels.. ligt heel stabiel op deze manier. Helaas besloot mijn vrouw nieuwe hanglampen te nemen met een wat mindere heldere kleur led-lamp er in... Dat wordt dus bijlichten in het vervolg.. ooit maak ik een mooie werkplek.
20190511_173216.jpg

Hier komt de Engelse kreet to overhaul vandaan (= volledig reviseren).

Wanneer een schip overhaald (of overgehaald) werd, werd ze over haar kantelpunt heen getrokken, zodat de onderkant volledig schoongemaakt kon worden.
Jouw schip ligt nu in de overhaal stand.

Laatst bewerkt:
Vandaag een standaard gemaakt en eigenlijk simpel uitgevoerd. Deze standaard is vastgelijmd en past ook nog op deze manier
20190526_141950.jpg
20190526_142000.jpg
onder de grote werkstandaard waarin de 7-p gewoonlijk wordt gebouwd. De naam zelf is een gelaserd onderdeel wat standaard in dit pakket wordt bijgesloten.

16 juni 1672: De Engelsen noteerden een voltreffer op de boegspriet in hun logboek...
Maar de kapitein trok zich even terug uit het gevecht en plaatse snel het geheel terug.

Ondertussen is er nog een beetje voortgebouwd.
Allereerst is de fokkemast definitief geplaatst. Voor dat ik deze er in heb gelijmd is het blok van de stag geknoopt aan een lus die om de mast is geslagen. Voor het verlijmen van deze mast is dit handiger deze eerst los te maken en voor dat ik de mast hebt gelijmd kon hij er eerst omheen.
20190616_100445.jpg

De stag wordt hier overigens straks dubbel uitgevoerd. Het bovenste stagblok loopt straks door en wordt bevestigd aan de boegspriet. Ik moet nog even uitzoeken of ik voor het schavielen deze door het dek ga laten lopen en bij de luizenplecht tussen de balustrade weer naar buiten ga laten komen.

Laatst bewerkt:
Back