Daarom denk ik dat sommigen op schaal 1:21 bouwen (HOZ model??) dan kun je zoveel meer realistisch laten zien.
Ehhh, Een schip van 46 meter in 1 op 21 is dan ruim twee meter lang. Dat zou ik hier thuis niet verkocht krijgen bij mijn huisgenoten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daarom denk ik dat sommigen op schaal 1:21 bouwen (HOZ model??) dan kun je zoveel meer realistisch laten zien.
Op de Victory waren de kanons gedurende de hele reis schietklaar. D.w.z. ze waren geladen met kruit en kogels. Om inkomen van water tegen te gaan werd de monding afgesloten met een (rode) dop. De luiken op onderste dek waren inderdaad gesloten wegens "WASA" effect, maar in die luiken zat een extra klein luikje voor iets licht en lucht.Ik ben geen expert op het gebied van het varen met zulke schepen, maar zouden zij op elk moment van de dag, en de reis, al hun kanons schietklaar hebben staan??
Wat in onze tijd eindeloos lang lijkt, maar toendertijd behoorlijk snel was.Ze konden binnen een uur geheel gevechtsklaar zijn.
Gelukkig... bij mij maar 82...Dat valt toch wel mee?
Er staan er maar 84 op.
Tis vechten met te kleine kanonnetjes Peter....82 kanonnetjes maar?? wat een klein bootje.
Geen wonder dat je zo snel bent.![]()
Soms even een sigaartje roken PeterEn het zijn natuurlijk niet alleen die kleine kanonnetjes natuurlijk, alles is klein.
En onze vingers zijn zo lomp.
Vanmiddag had ik ook even zo'n moment, de schaar werd ter hand genomen, na het maken van een paar weeeflijnen. Alles er weer vanaf..
Sorry geen foto genomen met het boze hoofd.![]()