TIMBERWOLF
Forum veteraan
mooie strakke poorten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
17 poorten voorlopig klaar. Nog 11 te gaan.
Even een herstelbericht. Ik melde de onderzijde van de poort op 10mm boven het dek te plaatsen zodat de loop van het kanon op de juiste hoogte zou komen te zitten. Dit is niet correct aangegeven door mij en moet op 11mm zitten. Domweg had ik het verkeerde rolpaard in elkaar gezet die voor een bovenliggend dek is bedoelt. De rolpaarden voor dit dek zijn namelijk groter en dus iets hoger. Ik kan dit wel oplossen door de wielen iets aan de onderzijde af te schuren zodat ik weer op de bedoelde hoogte kom. Gelukkig zie je er ook niets van.. Een foutje dusVanavond 2 kanonspoorten gemaakt en een kanon even in elkaar gezet. De BB zegt 10 tot 11 mm boven het dek te blijven. Ik ga gezien de hoogte van het kanon zelf op 10 mm zitten en ik laat alle poorten 1 mm zakken. Deze vrijheid had ik nog. Het komt net wat mooier uit. kanonspoorten maken is best wel een langdurig klusje....nog 26 te gaan op dit dek.Bekijk bijlage 293323
Tja Hans... en die meneer van Kolderstok had het nog zo duidelijk aanggeven. Even snel een proefkanon in elkaar geflanst voor de hoogte van de poorten. Maar helaas uit de verkeerde gelaserde plaat gehaald...noem het gerust stomHmmm. Het staat op het gelaserde plaatje aangegeven welke voor de grote kanons zijn.
Gelukkig is een mm niet of nauwelijks zichtbaar.
Heb ook bij die shop indertijd BrassBlack besteld en dat bevalt goed voor het zwart maken van messing onderdelenVandaag de grote rolpaarden gemaakt en alle onderdeeltjes los gesneden:
112 wielen
56 assen
84 onderdelen voor de rolpaarden
28 rolpaarden in de Primer
28 rolpaarden in het rood gezet..
mooi klusje zo. Nu de wielen nog aan de assen zetten en deze onder de rolpaarden maken. Ik moet dringend op zoek naar de verkleuring voor de kanonnen zelf.
Ik zie dat het middel Brass Black wordt aangeboden bij Modelbrouwers in Groot Ammers.
Heeft Iemand deze winkel wel eens bezocht? Deze winkel heeft ook het forum modelbrouwers onder beheer. In ieder geval is dit middel online te bestellen. Of is er een beter middel? Ik ga niet aan het aflakken van de kanonnen beginnen.Ook vraag ik me af hoeveel ik van dit spul nodig heb.
Bekijk bijlage 294222 Bekijk bijlage 294223 Bekijk bijlage 294224Bekijk bijlage 294225