Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@Frank in die fles zat een voortreffekijke Cote Sud van La Fage, het water wat er nu in zit is slechts geschikt om er latjes in te weken voor ze aan het lattenbuigertje worden onderworpen. Gelukkig heb ik nog meer van deze flessen met de originele inhoud.
Ik wens eenieder een gezond, voorspoedig en productief 2020.
De laatste 28 kanons zijn gemaakt en geplaatst.
En geplaatst.
In verband met de afmeting van de rolpaarden en de afmetingen van de blokjes heb ik de bakstalies bij de kanons op de bovenste dekken achterwege gelaten.
Ik heb de latjes geplakt met sneldrogende witte houtlijm, als je latjes voor het plakken met de electrische lattenbuiger in vorm brengt gaat dat uitstekend.
De riemen heb ik gemaakt van 1x1 mm abachi, dat ik met de hamer aan één kant plat geslagen heb.
Na een schilderbeurt ziet het bootje er dan zo uit.
Mijn computer is een paar dagen bij de leverancier geweest (en nog niet echt in orde) vandaar de wat late update. De werkzaamheden vinden echter gestaag voortgang.
Het buigen van de randen(?) op de mars gaat vrij makkelijk met behulp van de electrische buiger.
Ik lijm de cirkel eerst dicht.
Daarna lijm ik ze op de mars waar twee steuntjes opgelijmd zijn.
Daarna lijm ik de resterende steuntjes op de mars.
De barkas is gezekerd op dek.
De masten staan inmiddels , het tuigen kan beginnen.