De Friesland 1663 1:75

• Topicstarter Topicstarter Drububu
  • Startdatum Startdatum
Bedankt allemaal. Wordt onderhand ook wel tijd want na 2,5 jaar heb ik zin in het volgende project.

Ziet er fantastisch uit :thumbsup::thumbsup:
Mag je trots op zijn.

Eind mei moet lukken :D
Ga je nog een vitrine bouwen of iets dergelijks?

Ik had een offerte opgevraagd bij De Kombuis voor een vitrine maar blijkbaar zijn ze niet geinteresseerd want ze reageren niet meer op mijn bericht dat ik ze gestuurd heb via hun eigen website. Jammer dus zal ik hem zelf moeten bouwen. Want inderdaad hij gaat in een glazen stolp om te voorkomen dat ie over een jaar helemaal onder de stof zit.

Je zou eens een offerte voor een plexiglazen stofkap kunnen vragen bij Elmaplast. Daar heb ik wel goede verhalen van gehoord, schrik alleen niet van de website, dat lijkt wel een kermis.

Groet,

Ad

Krijg nu het idee dat de kombuis problemen heeft met hun mail. Had een tijdje geleden ook een mail gestuurd waar ik niks op hoorde. Even gebeld en was meteen opgelost.

Hoor graag wat je uiteindelijk gaat doen, moet straks ook iets maken/kopen

Toevallig had ik het zelfde, met een vraag, maar een telefoontje bracht uitkomst:D
Heb ook het idee dat de site een stuk trager is geworden.

Germt

ik had vorig jaar hetzelfde op een mail een offerte op 100 kanonen .
nooit reactie gehad , ik heb ze later in duitsland gekocht.

grt timberwolf

Hans, gefeliciteerd met dit schitterende schip.
Het is 'n plaatje geworden en de kosten van 'n vitrine waard.

Hans, gefeliciteerd met dit schitterende schip.
Het is 'n plaatje geworden en de kosten van 'n vitrine waard.

Inmiddels de lantaarns aangebracht. Mamoli kiest ervoor om prachtig (NOT!) blauwe ruitjes voor de lantaarns te leveren. Die vind ik dus niet mooi. Na een mislukte schilderactie heb ik op internet dezelfde lantaarns kunnen kopen inclusief kleurloze transparante ruitjes. Maar helaas alleen de kleine zijlantaarns. De ruitjes van de grote lantaarn heb ik zelf gemaakt. Ik heb een foto bijgevoegd hoe ik dat gedaan heb maar op mijn eigen website is een uitgebreidere how-to te vinden. Het verschil is haast niet te zien met de voorgefabriceerde ruitjes van de kleine lantaarns.

Verder zitten mijn lantaarns op een iets andere positie dan Mamoli voorschrijft. Ook hier kies ik ervoor om de bouwbeschrijving van de 7 Provinciën te volgen.

O ja... het verfwerk van de voeten van de lantaarns zijn wat beschadigd. Die moet ik nog een beetje bijwerken.

img_2028.jpg

img_2023.jpg

img_2024.jpg

Bedankt Frankwin. Dit is mijn eerste echte houten schip dus ik probeer ook maar wat :D :D

Back