De Eendracht Galjoen

DSC_7417.JPG DSC_7418.JPG DSC_7425.JPG DSC_8357.JPG DSC_8385.JPG
Inspectie van het middenschip is voorbij, alles goedgekeurd door de inspecteur! :)
De bouwers hebben goed gewerkt ondanks het slechte weer. :D
Dek twee keer gestreken, het is nu een stuk lichter als voorheen, en de houtnerf is beter te zien.
Dat bevalt me wel!

Laatst bewerkt:
Vraagje: Ik heb het dek nu twee keer geschilderd zonder te schuren, en nu? Moet ik het zo laten?
Wat wordt er meestal gedaan, geschuurd of niet?

Meestal wordt zo'n dekje wel even geschuurd of geschraapt, maar als het zo lekker glad is, kun je het ook zo laten

DSC_0396.JPG
Merk wel dat het bouwen van zo'n scheepje heel veel tijd vergt :) en tijd voor een werkende vader met twee kids en een jongere vrouw ;) is kostbaar. Maar dat mag de pret niet drukken! Dan anticipeer ik maar iets minder, en duurt de bouw maar wat langer. Een van mijn collega's zou zeggen: 'Het zij zo' :)

Laatst bewerkt:
DSC_0407.JPG

Alle vijf vloeren opnieuw gedaan en gelakt en bij de laatste laag even zacht geschuurd :) De meeste van de deurtjes af. Nu ben ik begonnen aan de wanden, deze ga ik allemaal gepotdekselt maken en aflakken met een kleurloze lak.

Laatst bewerkt:
Doe zo verder, goed bezig!!

De dekken schuur ik nooit, enkel voorzichtig schrapen met een scherp mesje.
Anders heb je kans dat je de nagels ed wegschuurd.

grts,

Patrick

DSC_0573.JPG DSC_0660.JPG DSC_0665.JPG Was een kleine beschadeging ontstaan,:cool: heb ik redelijk weg kunnen werken. Ben er zelf wel tevreden mee.o_O

Laatst bewerkt:
DSC_0770.JPG DSC_0763.JPG DSC_0757.JPG

Beetje hulp moet kunnen! :D Dochter lief en vrouw lief hebben me geholpen met het bouwen van de kanonnetjes.

Laatst bewerkt:
DSC_9240.JPG
DSC_9241.JPG

Ben op dit moment bezig met de beplanking aan de binnenkant van de stuurboordzijde. Bakboordzijde is in zijn geheel klaar. Dus, we gaan RUSTIG verder :)

Laatst bewerkt:
Back