De Duyfken van Kolderstok

De gaatjes zijn vaak ook niet helemaal goed doorgeboord. Vaak zit er nog een braam. Ik gebruik de punt van de pincet en draai die even rond in het gat. Dan heb je een mooi open gat.
Daarnaast zoals Hans beschrijft secondenlijm en een schaar om een spits puntje te knippen.

Vele wegen leiden naar Rome... wat ik ook wel doe is een dun stukje koperdraad dubbelvouwen. Dan het touwtje ertussen. Het koperdraad iets in elkaar draaien en gaan met die banaan.

Nu de avonden donker worden begint het weer te kriebelen in de vingers. Tijd om te onderzoeken hoe de Duyfken de zomerstormen doorstaan heeft, onder toeziend oog van de kersverse admiraal.
D58CFE3A-C76B-43C0-801D-8412C5BD6723.jpeg

Overigens gunt de admiraal me niet veel bouwtijd waarschijnlijk. Verwacht dus geen regelmatige update. ;)

Laatst bewerkt:
Nu de avonden donker worden begint het weer te kriebelen in de vingers. Tijd om te onderzoeken hoe de Duyfken de zomerstormen doorstaan heeft, onder toeziend ook van de kersverse admiraal.
Bekijk bijlage 337491

Overigens gunt de admiraal me niet veel bouwtijd waarschijnlijk. Verwacht dus geen regelmatige update. ;)
Wat een mooi wonder!! Fijn dat je er weer bent en geniet van alle beide dingen!

Allemaal bedankt voor de felicitaties.

Hierbij dan eindelijk een kleine update. Het dwarsschot is geplaatst. Daarachter staan twee kanons opgetuigd.

Image1574107870.434723.jpg

Het dek was bewerkt met roest opgelost in azijn. Het zag er eerst goed uit, maar later kwam ik erachter dat het na verloop van tijd veel donkerder is geworden dan de bedoeling was. Jammer, maar ik laat het maar zo. Geeft het schip ook wel weer een oude look.

Back