De Duyfken - Bouwverslag (voor de beginner)

Hallo allemaal

misschien hebben sommige me al voorbij zien komen met wat vraagjes, maar zal alsnog mezelf introduceren

Ik ben Joriën, banketbakker, 33 jaar en woon in Nuland
ruim 1 jaar geleden ben ik overspannen thuis gekomen en ben ik geopereerd aan een complexe gescheurde meniscus.
ik kan hierdoor nog steeds niet Full-time werken omdat ik nog herstellende ben.
na 3 dagen thuis zitten werd ik al helemaal gek en besloot een hobby te gaan zoeken.

- Een plastic H.M.S. Victory was een mooi begin om te kijken of deze hobby wat voor mij was.
- Hierna heb ik de Zuiderzee Botter gemaakt voor de 'basis'
- en de San Francisco is net klaar wat toch wel een flinke stap hoger was, maar wou nu toch echt wel wat kanonnen op mijn dek hebben! ;)

nu heb ik onder een lichtelijke sociale druk van dit forum :p voor de Duyfken gekozen.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Joriėn :-)
Vragen kun je altijd stellen, zowel hier als via email.

Waar staat het polder-stok-brood voor?

20191123_085735.jpg
20191123_165052.jpg
het pakket is binnen! :)
Altijd leuk om je boot uit te pakken en de spulletjes te ordenen

Wat ik erg leuk vind is dat je bij Hans extra opties kan kiezen voor je boot

Ik heb gekozen voor de 4 extra kannonen (totaal 8)
De authentieke blokken (die echt een meerwaarde zijn)
En een klein bootje mocht deze Duif direct zinken. :p

Kijk, weer een Duyfken in de steigers, welkom Jorien, en gefeliciteerd met je keuze voor dit model.
Het is een mooi model om te bouwen, en je zult er veel plezier aan gaan beleven.
En een bijkomend voordeel is dat er op dit forum veel info over de bouw beschikbaar is.
Ik schuif graag aan met mijn stoeltje.
Succes.

Nou Jorien, leuk dat je hier ook een verslag van maakt, hebben wij weer iets om te volgen, dus gemakkelijke stoel en een pintje erbij en laat alles maar lekker langs komen ;);) maarruh wij zijn wel dol op foto’s hoor, veel foto’s.....
Succes met de bouw.....

Leuk dat je een verslag maakt. Wat een prachtig pakket. Toch wel een verschil met de San Fracisco qua kwaliteit als ik het zo zie.
Veel bouw plezier en de volgstand gaat aan!
die blokken maken echt een verschil, anders had je gewoon dezelfde soort blokken gehad

voor wat ik nu zie doet de kwaliteit van de San Francisco nog niet onder. tuigage is wel beter bij de Duyfken.
zit nog te twijfelen om houtlijm en water de touwen van de San Francisco te bewerken tegen het pluizen
maar de focus ligt nu wel op een andere boot :P

Knap werk zo Jorien:p, die kerstboom bedoel ik, en de scheepjes mogen ook gezien worden hoor...:rofl::rofl:

Laatst bewerkt:
Back